Euroopa Liidus küpseva idee kohaselt võib muutuda mootorikütuse 95 koostis selliselt, et sinna on võimalik lisada kuni 10 protsendi ulatuses etanooli. Selline kütus ei sobi aga kõigile automarkidele, kirjutab Iltalehti.
Iltalehti: bensiini 95 koostis muutub ega sobi kõigile autodele
Mootorikütus oktaanarvuga 95 kannaks muutuse tulemusena siis eeldatavalt nime 95 E10, milles E10 tähistakski kuni 10-protsendilist etanooli sisaldust.
Soome auto- ning kütusevaldkonna esindajad hindavad aga, et selline kütus sobiks vaid umbes 70 protsendile autodest. Olukord oleks aga halvem just vanemate autode puhul ning ka mõned uuemad masinad ei pruugi uue kütusega sõita.
Samas jääks variant, et need, kellele uus kütus ei sobi, kasutaksid edaspidi mootorikütuse 98 E5 kvaliteeti, kus etanooli sisaldus on väiksem ega tekitaks sõidukitele ka probleeme. Lehe väitel on ka seni mootorikütuses lubatud kuni 5-protsendine etanooli sisaldus.
Eesti Õliühingu juht Toomas Saks märkis, et on Euroopa Liidu taolisest plaanist kuulnud. Ka tema teada ei pruugi kõrgema etanoolisisaldusega kütus kõigile autodele sobida. Saksa kinnitusel peaks taoline kütus olema ka vastavalt märgistatud.
Samas teadis Saks, et Euroopa Liidu poolt ei suruta esialgu liikmesriikidele siiski uue kütuse kasutuselevõtuga mingit eraldi kohustust.
Keskkonnaministeeriumi teatel on kõrgema etanoolisisaldusega mootorikütuse teema olnud Euroopas arutlusel juba paar aastat. Samas ei ole vähemasti Eestis olnud juttu nn 10-protsendi etanooli lisamisest mootorikütusele 95. Ministeeriumi hinnang oli, et kui etanooli ka lisama hakatakse, lisatakse seda kõigepealt ca viis protsendi ulatuses kütuse koostisest.
Samas olevat tegu üldse otsusega, mis pannakse paika valitsuse tasandil ning mis on seotud taastuvenergeetika üldise kavaga.
Iltalehti andmetel tüürib Euroopa Liit oma kõnealuse plaaniga selle suunas, et tõsta taastuvenergia kasutamist ja vähendada CO2 määrasid.