Päevatoimetaja:
Sander Silm

Reklaami kahanemine lehtedes mõjub positiivselt internetile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Kuigi tänavuse esimese kvartali meediareklaamituru ülevaatest selgus, et senine valitseja leht on oma juhtpositsiooni loovutanud telele, toetab lehti siiski internetiväljund, mis aina kasvab.

Kuigi TNS Emori uuringust selgus, et aasta jooksul on printmeedia reklaamiturul kaotanud oma liidripositsiooni telereklaamile, võib uuringuandmetest siiski järeldada, et tele tagasihoidlik võib olla petlik, kuna printmeediat toetab internetireklaam.

«Pea iga ajalehte toetab ju ka internetisait, kust tegelikult teenitakse ka täiendavat reklaamiraha, sest enamasti on tegu ikkagi ühe ja sama ettevõttega," ütles Postimehe peadirektor Erik Roose.

«Printmeedia osakaal on pidevas languses olnud. Internet kui info ja uudiste väljundina on jõuliselt tõusnud. Ehk siis printmeedia kui selline makstava reklaamikanalina on muutumas mõttetuks,» kommenteeris Jana Koppel reklaamiagentuurist DDB.

Roose sõnul on tänu internetireklaami tõusule tõusnud ka sealne rahakasv teiste arvelt.

Ka Koppeli kinnitusel eelistab reklaamiandja lehtedes juba internetiväljundit, kuigi kuu- ja nädala väljaannetes veel jõuaks kellegini.

Muidugi siinkohal ei saa Koppeli hinnangul siiski alahinnata kohalikke maakondade lehti, kus info jõuab kohalike uudiste tasemel siiski sedakaudu.

Televisioon on seetõttu hetkel ka oma levilt parimas positsioonis. «Selle kaudu jõuame sihtgrupini üldiste sõnumitega parima kontaktihinnaga.»

Roose hinnangul on lehtede reklaamituru mõningane langus olnud kinni ka selles, et lehe konkurents on suurem kui TV-s.

«Siiski usun, et ka tele hakkab üha enam kasutama internetiväljundit,» tõdes Roose.

Enim tellitaksegi Koppeli sõnul agentuuridest kanaleid silmas pidades internetireklaame, mis on vaieldamatu number üks. Sellele järgnevad tele, BTL ning raadio.

«Põhimõtteliselt on ilmselt ikkagi nii, et kui turg taastub, siis taastub ka lehtede käive, kuna praegu müüakse reklaame alla oma hinna. Siis aga saab hinnad jälle normaali tagasi. Praegusel hetkel on küll reklaamijate usk internetti uskumatult suur, kuid vaatame, mis ja kui kaua see püsib,» jäi Roose skeptiliseks.

«Rohkem on viimasel ajal hakanud tekkima nõudlust brändi toetava reklaami järele. Massimeedias kajastuvate hinnakampaaniate maht on oluliselt vähenenud,» tõdes Koppel ja lisas, et oluliselt on tõusnud ka lootused ja ootused integreeritud kampaanialahenduste järele.

Tagasi üles