Aija sõnul tundus kõik hästi olevat - inimeste keskmine tööstaaž Ifis on 9,5 aastat ja paljud pole üldse mujal töötanud kui ainult selles firmas. «Koguaeg oli nii, et kui oli kedagi vaja leida, panime töökuulutuse üles ja leidsime inimese,» rääkis ta. «Kuid eelmisel aastal tekkis äkki olukord, kus kandidaate polnud enam üldse.»
Sellises olukorras otsustati firmas, et on vaja hakata tegelema tööandja kuvandi loomisega. Seati kolm eesmärki: määratleda, kes ettevõte tööandjana on, panustada rohkem sisekommunikatsiooni ja juhtimiskultuuri parandamisse. Ümber tehti töökuulutused ning läbi mõeldi uute inimeste sisseelamisprotsess ettevõttesse. «Kindlustus on päriselt ka väga keeruline eriala, esimesed kuus nädalat veetis uus töötaja klassiruumis – ta 8 tundi päevas ainult õppis. See tundus liiga palju olevat,» ütles Aija. «Muutsime sisseelamisprogrammi 3-nädalaseks ning võimaldame selles osaleda nüüd ka pikaajalistel töötajatel, sest kui 10 aastat tagasi tulid, siis ilmselt oled nii mõndagi unustanud.»
Täiesti uue näo said ettevõtte tööpakkumiskuulutused. «Jätsime ära ettevõtte tutvustuse, sest inimene, kellel tekib huvi, suudab ehk ise netist välja otsida, kes me oleme. Kirjeldasime ametikohta nii, et inimene peab sellest arusaamiseks omama mingitki funktsionaalset lugemisoskust ehk tekstist aru saama,» sõnas Aija. Ettevõttes mõõdetakse nüüd ka tööandja soovitusindeksit (küsitakse inimestelt, kas soovitaksid Ifi tööandjana oma tuttavatele – toim.).