A. Le Coq tegi 2013. aastal Eestis läbi aegade suurima müügitulemuse – kokku läks kaubaks üle 115 miljoni liitri jooke. Suurima kasvu tegi ettevõtte müügis vesi, omatoodete eksport suurenes 12 protsenti.
A. Le Coq tegi Eestis eelmisel aastal rekordmüügi
A. Le Coqi juht Tarmo Noop tõi hea müügitulemuse põhjusena välja kaks peamist tegurit – sooja suve ning suurenenud müügi laevadele ja sadamates. «Pikk ja ilus suvi tõstis meie veekategooria müüki 28 protsenti,» lausus Noop.
Teise olulise tegurina nimetas Noop travel-trade’i 15-protsendilist müügikasvu, millest enamiku moodustab õlle müük. «Eesti õlleturg oli eelmisel aastal viieprotsendilises languses, kuid hoolimata sellest tõusis A. Le Coqi õllede segment neli protsenti ja seda eeskätt tänu müügile laevadesse ja sadamatesse,» ütles ta. Ta lisas, et travel-trade’il on ettevõtte müügis väga arvestatav osakaal, sest valdavalt Soome turistidele müüdav õlle kogus on võrreldav ligi kolmandikuga meie kauplustes ja horeca sektoris müüdava õlle mahuga.
A. Le Coqi grupiväline eksport kasvas möödunud aastal 12 protsenti, milles oli oma osa ka möödunud aastal Armeenia ja Ungariga sõlmitud lepingutel. «Eelmisel aastal vähenesid allhanked tütarettevõtetele, kuid selle eest suurenes omatoodete eksport välisturgudele, kuhu müüme peamiselt siidrit ja lahjasid kokteilijooke,» märkis Noop ning lisas, et suuremateks eksportturgudeks on Taani, Ungari, Tšehhi, Ukraina, Kreeka ja Aserbaidžaan.