Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Heiti Hääl: meil jääb Sillamäe LNG-projekti jaoks mõistust puudu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alexela juht Heiti Hääl.
Alexela juht Heiti Hääl. Foto: Toomas Huik

"Palju õnne"" kommenteeris Alexela Grupi juhatuse liige Heiti Hääl uudist, et tuntud transiidiärimees Endel Siff omandas eelmisel reedel poole Sillamäele hiiglaslikku LNG terminali arendavast OÜ’st Sillgas ning asus reedest gaasifirmat ainsa juhatuse liikmena ka juhtima.

Hääl plaanib ehitada Alexelaga Paldiski sadamasse riigiabi toel vedelgaasi ehk LNG terminali ehk Siffi juhitav Sillgas on tema otsene konkurent. Hääl jääb Sillamäe suhteliselt suurt LNG-terminali projekti hinnates hätta, sest ei suuda kuidagi selle äriplaani mõista.

"Ei saa väita, et me oleme sel teemal kõige targemad, kuid meil ei ole õnnestunud seni leida lahendust, kuidas ilma riigiabita tasuvat LNG-terminali ehitada," märkis Hääl.

Alexela soovib euroabi toel rajada Paldiskisse 320 000 kuupmeetrise LNG terminali, samas kui Sillgas on valmis ilma riigiabita ehitama 480 000 kuupmeetrist LNG terminali. Hääle sõnul on ka ELi eksperdid hinnanud, et Soomele ja Baltikumile piisab ühest 320 000 kuupmeetrisest terminalist. "Selge, et euroabiga kaasnevad omad direktiivid ja piirangud, kuid ikkagi ei suuda ma tänases situatsioonis mõista, kuidas ilma abita seda ehitada," rääkis Hääl.

Tema sõnul on ka vadelgaasi keeruline hoiustada, sest see nõuab raha. "Kas vedelgaas tuleks kiiresti gaasivõrku suunata, pidevalt aurustavat gaasi uuesti veeldada või siis sellest elektrit või soojust toota," rääkis Hääl. "Samas tänaste börsihindade juures poleks veeldatud gaas odavam kui maagaas."

OÜ Sillgas planeerib rajada Sillamäe sadamasse 480 000 kuupmeetrise veeldatud maagaasi (LNG) terminali ja 32 000 kuupmeetrise veeldatud naftagaasi (LPG) mahutipargi. Sillgas OÜst kuulub pool Siffi osaühingule Primos ja pool terminali arendust seni vedanud osanikke koondanud osaühingule Ruutring.

Tagasi üles