Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Riik teeb ettevalmistusi ühtse bussipileti kasutamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ühiskaart
ühiskaart Illustratsioon: Иллюстрация: Ээро Барндык

Mitmel pool Eestis on riigi soovitusel juba võetud kasutusele kontaktivabad bussikaardid, mida saaks ristkasutada.

Majandusministeerium tellis 2010. aastal kompetentsikeskuselt Eliko uuringu, milles soovitatakse võtta Eestis kasutusele ISO 14443A standardile vastavaid kontaktivabad kaardid ning pakutakse välja sõidukaartide numereerimise süsteem.

«Tehnilise taseme standardiseerimist võiks kaudselt võrrelda kokkuleppega, et mingis süsteemis kasutatavatel arvutitel on ühesugune kettaseade, mis võimaldab lugeda kindlat tüüpi andmekandjaid,» selgitas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Ingmar Roos.

Sellele standardile vastavad kaardid ja kaartide nummerdamise süsteem on juba kasutusel Tartu- ja Jõgevamaal, Tallinnas, Harjumaal, Pärnu-Sindi liinidel ja Viljandi linnalähiliinidel. «See on loonud eeldused, et järgmises etapis oleks võimalik luua mitme piirkonna vahel ristkasutatavaid pileti- ja makselahendusi,» rääkis Roos. Ta toonitas, et lahenduste eelduseks on siiski organisatsioonide kokkulepped ühiste piletite loomises ja piletitulu jaotamises  ning süsteemidevaheliseks turvaliseks elektrooniliseks suhtluseks on vaja juurutada andmevahetusprotokollid.

Ametniku sõnul on väljavalitud standard Euroopas kõige enam kasutatav kontaktivabade kaartide lahendus. «See tähendab, et sellise kaarditüübi lugemiseks toodetakse laia valikut erinevaid piletimüügiseadmeid, samuti on sõidukaardi toorikute hind suhteliselt odav,» selgitas ta.

Rääkides tulevikust, arvas ametnik, et tõenäoliselt võetakse kontaktivabu kaarte Eestis üha enam kasutusele, kuna neil on paberpiletite ees mitu eelist. «Nende kasutamine võtab vähem aega (juhul kui pileteid müüakse sõidukist), väheneb sularahakasutus, nende põhjal on võimalik rakendada ühtseid piirkondlikke piletisüsteeme, need võimaldavad paremat ülevaadet tehtud sõitudest jms,» tõi ta näiteid.

Tagasi üles