Eesti meediareklaamiturg langes aastaga 19 protsenti

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehtede trükkimine Kroonpressi trükikojas
Ajalehtede trükkimine Kroonpressi trükikojas Foto: Lauri Kulpsoo.

TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta esimesel kvartalil 218 miljonit krooni, möödunud aasta samal ajal ulatus see  269 miljoni kroonini.

Turg on endiselt langevas trendis, kuid langus ei ole enam nii järsk kui möödunud aastal, mil esimese kvartali langus oli koguni 34 protsenti, teatas Emor.

Jätkuvalt on meediareklaamikäibe osas kõige suurem langeja printmeedia - ajalehtede käibelangus oli 26 protsenti ning ajakirjade vastav näitaja 34 protsenti.

Kõige väiksemad langejad olid tele- (12 protsenti) ja välimeedia (10 protsenti).

Raadio ja interneti reklaamikäibed langesid koguturust veidi väiksema tempoga, kukkudes vastavalt 17 protsenti ja 15 protsenti.

Kõige suurem osa I kvartali reklaamikäibest kuulus ajalehtedele ja telereklaamile (mõlemad 31 protsenti), kusjuures traditsiooniliselt kõige suurema osakaaluga ajalehed on esmakordselt oma suveräänse liidripositsiooni minetanud ning telereklaam on sellega mahult samale tasemele jõudnud.

Eelmisel aastal kõige väiksema osakaaluga meedia positsioonile tõrjutud ajakirjade osakaal on ka käesoleva aasta esimeses kvartalis madalaim - kuus protsenti.

Esimese kvartali suurimateks reklaamijateks olid kaks suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat EMT ning Tele2 Eesti ning rahvusvaheline kontsern ja traditsiooniline esireklaamija Procter&Gamble tõrjuti üsna tavapäratule kolmandale kohale. Esiviisiku lõpetasid Elisa Eesti ning jaekett Rimi Baltic.

Kümme suurimat meediareklaamijat Eestis tänavu esimeses kvartalis olid EMT, Tele2 Eesti, Procter&Camble, Elisa Eesti, Rimi Baltic, Placet Group, Tallink Grupp, A-Selver, Elion Ettevõtted ja GlaxoSmithKline.

Enim reklaamitud tootevaldkondade eesotsas on mobiilside, jaekaubandus ja ravimid, aasta tagasi esikolmikusse kuulunud autod on aga veelgi mahtusid langetanud ning positsiooni kaotanud.

Ootuspäraselt ei kuulunud esikümnesse buumiaja suured mahugenereerijad kinnisvara ja tööpakkumiste reklaami näol.

Kümme enam reklaamitud tooteharu Eestis 2010. aasta esimeses kvartalis olid mobiilside, jaekaubandus, ravimid, finantsasutused/teenused, autod, internet, teater/kunst/kultuur, mööbel, kontserdid/festivalid ja sportimine/lõõgastus.

Meediatüüpide reklaamimahud ja kasvutempo jagunesid tänavu esimeses kvartalis järgnevalt: ajalehed 66,9 miljonit krooni (kasvutempo võrreldes aastataguse ajaga -26 protsenti), ajakirjad 13,6 miljonit krooni (-34 protsenti), televisioon 68,1 miljonit krooni (-12 protsenti), raadio 19.9 miljonit krooni (-17 protsenti), välireklaam 18,2 miljonit krooni (-10 protsenti) ja internet 31,3 miljonit krooni (-19 protsenti).

TNS Emor on igapäevaselt kaardistanud Eesti meediareklaamiturgu aastast 1994.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles