Briti meedia väitel arendab Euroopa Liit salaja projekti, mis näeb ette uutesse autodesse varjatud kaugpeatamise võimaluse lisamist.
Kas Euroopa Liit peab autojuhtide vastu salaplaani?
See võimaldaks jõustruktuuridel peatada sõidukeid distantsilt, vaid ühe kontrollkeskuses tehtud nupulevajutusega, vahendab auto24.ee Briti ajalehte The Telegraph.
Ideaaljuhul saaksid politseinikud näiteks jälitatava auto mootori välja lülitada oma kontrollkeskusest, vältimaks nii ohtlikke tagaajamisi. Sellise projekti olemasolu ilmnes ajalehe kätte jõudnud salajasest dokumendist, mis oli mõeldud Euroopa Liidu liikmesriikide kõrgetele politseijuhtidele.
Projekt kannab nime «remote stopping vehicles» ja see on osaks laiemast jälgimis- ja jälitusmeetmete paketist. See näeb ette standardiseeritud lahenduse väljatöötamist, mida plaanitakse lehe väitel hakata paigaldama kõigile Euroopa Liidus müüdavatele uutele autodele.
Selline lahendus on osaks suuremast projektist «European Network of Law Enforcement Technologies» (ENLETS).
Euroopa Komisjon lükkas Briti meedias ilmunud väited ümber. «ENLETSis ehk Euroopa õiguskaitse tehnoloogiateenuste võrgustikus käivad koos riiklike õiguskaitseorganite eksperdid ja nende roll on jagada omavahel häid praktikaid ning kogemusi. «Praktikad ja vahetatava teabe valib võrgustik välja ise. ENLETSi arutelud, ideed ja tulemused ei esinda Euroopa Komisjoni vaateid ega kohusta teda mingilgi moel,» rõhutas Euroopa komisjoni Eesti esinduse meedianõunik Maris Ilves Tarbija24-le.
Euroopa Komisjoni kinnitusel on riiklike ekspertide võrgustiku aruteludel põhinev väide, et «EL arendab salaplaani, mis annaks politseile õiguse kontrollida autosid läbi mootori kaugpeatamise», vale ja eksitav.