Samsungi Euroopa regiooni brändijuht Stephen Taylor rääkis E24-le antud intervjuus, et kuigi nutitelefonide ja tahvelarvutite müügi plahvatuslik kasv on möödas, on premium-klassi seadmete müügis veel palju ruumi.
Samsungi tippjuht: nutitelefonide ja tahvelarvutite müügi plahvatuslik kasv on möödas
Samsungi hoog oleks justkui pidurdumas. Jõuluhooaja müügitulemused jäid alla nii eelneva aasta vastavale tulemusele ning üllatuslikult ka kolmanda kvartali tulemustele. Mis seda põhjustas?
Eks siin jooksid mitmed asjad kokku. Üldine majanduskeskkond on ikka veel üsna keeruline ning konkurents on üha suurem. Tarbijad on ettevaatlikud ning me peame iga nende kulutatava euro eest võitlema. Ma siiski arvan, et me tegime suhteliselt hea tulemuse ning me hoiame tugevat positsiooni mitmes sektoris.
Pettumuseks olid ka mobiiliüksuse tulemused. Kuidas kavatseb Samsung turuliidrina üha suurenevas konkurentsis oma positsiooni hoida?
Üks faktor on olnud kindlasti nutitelefonide turu kasvu aeglustumine. Sektor ei näita enam plahvatuslikku kasvu, see muutub tootjatele ja operaatoritele probleemiks. 2014. aastal on konkurents turul suurem kui kunagi varem ning me tuleme välja mitmete uute mudelitega, millest ma kahjuks ei saa hetkel veel rääkida. Me peame jääma konkurentsivõimeliseks ja tugevaks ning hoidma enda positsioone innovatsiooniliidrina.
Milline on Samsungi turuosa Euroopas, millistes regioonides on firma eriti tugev või nõrk?
Meie positsioonid Euroopa turgudel on üsna ühtlased, mingeid väga dramaatilisi erinevusi ei ole. Me oleme maailmas tugevad näiteks mobiili- ja teleriturul ning seda on näha ka suuremas osas Euroopa riikides. Võin öelda, et Baltikumis oleme me üsna heal positsioonil.
Mida on Samsungilt oodata tahvelarvutiturul? Aasta alguses olete juba tutvustanud nelja äriklassi seadet, kas ettevõte hakkab keskenduma edaspidi just kallimale segmendile?
Jah, ma usun, et kuigi ka tahvelarvutite turg ei kasva enam plahvatuslikult, on ruumi veel palju. Selleks, et edukas olla, tuleb tagada premium-segmendi kasv. Tahvelarvutite puhul on ohuks nende lihtsaks tarbeesemeks muutumine, seda põhjustab ka üha suurenev konkurents turul. Meie jaoks on oluline high-end osa turust. See on oluline ka meie partnerite jaoks, kuna neil on vaja häid seadmeid oma äri kasvatamiseks.
Äriklassi tahvelarvutid ei ole siiani väga edukad olnud. Näiteks Microsoft on oma Surface Pro kahe põlvkonnaga põletanud metsiku hulga raha, kuid tarbijad ei ole neid omaks võtnud. Kas Samsung ei karda sarnast kõrbemist?
Ma ei tahaks meie konkurentide tegemisi kommenteerida, kuid me üritame kindlasti äriklassile ning high-end segmendile rõhuda ning selle jaoks õiged tarbijad üles leida. Ma usun, et on suur hulk inimesi, kes soovivad tahvelarvutite abil teha rohkem asju ning kogeda ka näiteks paremat ekraanikvaliteeti.
Oma kodudes oleme hakanud harjuma Full-HD teleritega, kuigi suures osas Euroopast ei ole näiteks telepildi kvaliteet sellele ikka veel järgi jõudnud. Samsung kuulutas 2014. aasta aga UHD telerite aastaks, mille lahutusvõime on veel neli korda kõrgem. Miks peaks inimene minema poodi ja ostma ülikalli teleri, millele ei ole lähiajal sisu pakkuda?
UHD teler parandab pildi kvaliteeti igal juhul, olenemata signaalikvaliteedist, mistõttu usun, et juba praegu on UHD teleri ostmine mõistlik tegu, hoolimata sellest, et vastav sisu on alles tulekul. Ka hinnad on ilmselt varsti üha enamatele inimestele taskukohased.
Nõgusad UHD telerid on ülikallid ning kinoefekti kogemus oleneb vaatekohast, nutitelefoni nõgusa ekraani kasulikkusest ei ole ma aga siiani aru saanud. Kas Samsungil on nõgusa ekraaniga tõsised plaanid või on see pigem lihtsalt üks etapp enne ekraane, mida tarbija saab isetahtsi rullida, painutada ja venitada?
Tegelikult on nõgusa ekraaniga telerite vaatamisnurk üsna lai ning ma usun, et tarbijad võtavad meie innovatsiooni omaks, eriti kombineerituna UHD -ga. See tehnoloogia on veel üsna uus ning me otsime viise, kuidas seda kõige paremini ära kasutada. Analüüsime selleks pidevalt ka tarbijate tagasisidet. Ma ei ole ilmselt päris õige inimene, kes oskaks öelda, kuhu need tehnoloogiad suunduvad või millised on järgmised sammud, kuid nõgusad ja kumerad ekraanid mängivad tulevikus kindlasti olulist rolli.
Samsung on viimastel aastatel palju tähelepanu pööranud kaameraärile. Kas nutitelefonid ja vahetatavate objektiividega hübriidkaamerad suretavad välja soodsate kompaktkaamerate segmendi?
Kompaktkaamerate äri ootavad rasked ajad. Juhupildistaja teeb oma fotod nutitelefoniga ning saab neid kohe ka interneti abil sõprade ja tuttavatega jagada. See mõjutab kindlasti madalama hinnaklassi kompaktkaamerate turgu. Samas on inimesi, kes tahavad teha parema kvaliteediga fotosid ning lisavõimalusi pildistamisel ning see osa kaameraärist veel kasvab. Me loodame turgu tarbijale taskukohaste internetti ühendatud kaameratega muuta ning me töötame pidevalt nende pakutava pildikvaliteedi parandamise nimel.
Tänapäeval ühendatakse kõikvõimalikud seadmed internetti, milliseid uuendusi on selles suunas oodata?
Sellel aastal toimub ilmselt palju uuendusi kantavate nutiseadmete sektoris, tavalistele seadmetele antakse interneti abil palju huvitavaid lisavõimalusi. Me üritame praegu leida lahendusi, mis oleks tarbijatele kõige kasulikumad, areng selles sektoris veel käib. Ma ise kasutan nutikella (Samsung Galaxy Gear, K.A) lihtsamateks asjadeks nagu kiirteadete lugemiseks, sõnumitele vastamiseks ja muidugi ka kellaaja vaatamiseks. Ma leian, et see, et ma ei pea alati nutitelefoni või tahvelarvutit lihtsamate asjade tegemiseks haarama, annab mulle juurde palju vabadust.
Intervjuu toimus iga-aastase Samsung EuroForum ürituse raames. Ajakirjaniku reisikulud tasus Samsung.