Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elionil on õigus muuta põhipaketi telekanalite valikut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elioni digi-TV.
Elioni digi-TV. Foto: Peeter Langovits

Elioni foorumis on mitmed kliendid väljendanud nördimust ettevõtte otsuse kohta paigutada alates 1. juunist võõrkeelsed kanalid Pro7, SAT1, RTL, Rai Uno ja Arte põhipaketist uude tasulisse teemapaketti.


Soovides neid kanaleid edasi vaadata, tuleb hakata lisaks maksma 35 krooni. Elioni avalike suhete juhi Lilian Viirma sõnul tehti otsus seetõttu, et need kanalid on kümne kõige vähemvaadatuma hulgas. Konkreetseid vaatajaarve Elion välja tuua ei saa, kuna tegemist on Viirma sõnul konfidentsiaalse informatsiooniga.

Foorumis on näiteks üks Elioni klient kirjutanud, et tema sõlmis lepingu teadmisega, et ka kanalid Pro7, SAT1 ja RTL on paketis. Viirma selgitas, et lepingust lähtuvalt on toote tingimustes ära toodud, et televisiooni ja raadioprogrammide valik ja hulk võib muutuda. Elionil on vaid kohustus kliente sellest eelnevalt teavitada.

Kuna eestimaised kanalid on alati populaarsemad kui välismaised, siis eesti kanalitega võrreldes on tasulise teemapaketi alla paigutatavate kanalite vaatajaarvude vahed mitmekümnekordsed. Näiteks oli TV3 vaatamise osakaal mais 93 korda suurem kui RTLil.

«Kui aga võrrelda välismaiste kanalitega, näiteks National Geographic’ut ja RTLi, siis on esimese vaadatavuse osakaal on neli korda suurem, Pro7ga võrreldes viis korda suurem,» kirjeldas Elioni avalike suhete juht. Eurospordi vaatamise osakaal oli neli ja pool korda suurem kui RTLil ning ligi kuus korda suurem kui Pro7-l.

«Nende kanalite puhul jagunevad vaatajad ligikaudu nii: 95 protsenti vaatajaist on eesti keelt kõnelevad, üle nelja protsendi vene keelt kõnelevad ning alla ühe protsendi inglise keelt kõnelevad kliendid,» lisas ta.

Viirma sõnul jälgiti enne otsuse tegemist kanalite vaadatavust, tehti kliendiuuringuid ning võeti arvesse kanalitega seotud kulusid. «Kui tasu poolt vaadata, siis põhipaketi litsentsitasud tervikuna on suurel määral kasvanud, samas oleme viimase aasta jooksul lisanud kuskil 20 uut kanalit. Nende konkreetsete kanalite litsentsitasud tõusnud ei ole,» ütles Viirma.

«Me keskendume sellele, et paketis oleks atraktiivsemad kanalid, mis oleks klientidele tervikuna huvitavamad,» rääkis ta, ning lisas: «Me katsume selliste muudatuste puhul emotsionaalse poole ja konstruktiivse poole lahutada. Ja loomulikult on neid inimesi, kes ei ole selle muudatusega rahul.»

Lubaduse kohta palju uusi kanaleid tuua, ütles Viirma, et 1. juunist tuleb kodulahenduse põhipaketti Sony Entertainment: «See on väga popp kanal ja ta on umbes sarnane Fox Life’iga, mis on aga kümne enimvaadatud kanali seas.» Lisandub ka teisi uusi kanaleid, ent nende nimesid ei taha Elion veel täpselt välja lubada.

Viimase aasta jooksul on Elioni kodulahenduse põhipaketti lisandunud AloTV, TV6, TV3+, Showtime, TV7, Discovery Travel & Living, Discovery World, Discovery Science, National Geographic, Nat Geo Wild, Arte ja Art Channel, Vremja, Muzõka, Pervõi Baltiiski Muzõkalnõi, Inter+, Russkij Illuzion, TDK, TVXXI, Dom Kino ja Detskij.

Elioni digi-TV teenust kasutab110 000 perekonda üle Eesti.
 

Tagasi üles