25 riigiametite tippjuhti panid poole aasta jooksul pead kokku ja tegid oma ettepanekud, kuidas kujundada ümber kolm riigi pakutavat avalikku teenust.
Avaliku sektori tippjuhid disainisid ümber kolm avalikku teenust
Esimesena vaadati üle võimalus registreerida internetis rahvastikuregistri järgset elukohta. See on üks vanemaid Eesti e-teenuseid, mis on kasutajale ebamugav ning on vajanud uuendamist juba mõnda aega. Kursuse käigus loodi e-teenuse eskiisprototüüp ja kirjeldus, milliseid muudatusi tuleks teenuse parandamiseks tellida. Samuti loodi uus paberankeet, mida omavalitsused saaks jagada posti teel elukoha teate esitajatele.
Teiseks läks muutmisele erihoolekandeteenusele suunamise teenus psüühilise erivajadusega inimestele. Praegu tuleb kliendil läbida pikk protsess selleks, et rahastusotsust saada ja reaalselt teenust tarbida. Projektis osalenud kujundasid nägemuse uuest teenusest ja peagi alustatakse süsteemi erinevate osade planeerimist, vajalike analüüside ja hangete välja kuulutamist.
Viimaseks kujundati ümber statistilise info saamise teenus ettevõtjatele. Praegu kummitab teenust sageli probleem, et ettevõtted ei saada õigeks ajaks õigeid andmeid oma tegevuse kohta. Selle ületamiseks loodi uue teenuse «Minu statistika» prototüüp.
Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas ütles, et kursusel disainitud prototüübid lähevad lähikuudel täiendavale testimisele ning algab töö uute IT-rakenduste tellimiseks.
«Edasi käib töö selle nimel, et kursusel disainitud avalikud teenused ei jääks ainult paberile. Usun, et tulevikus on inimesel lihtne ja arusaadav täita registriandmeid ja ettevõtja saab Statistikaametist kätte täpselt need andmed, mida parasjagu vaja on,» ütles Oblikas.
6-kuulise teenuste disaini koolituskursuse korraldasid avaliku sektori tippjuhtidele Eesti Disainikeskus ja Riigikantselei Tippjuhtide Kompetentsikeskus. Koolitusprogrammis osales 25 tippjuhti erinevatest avaliku sektori asutustest.