Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu (EMSA) juhi Jüri Lemberi sõnul on selleks, et rohkem reisilaevu tuleks Eesti lipu alla, vaja rakendada vähemalt Läti ja Leeduga sarnast meremeeste maksustamise poliitikat.
EMSA: kaubalaevadele peaks pakkuma lisamotivatsiooni
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Hetkel on üsna määrava tähtsusega suhteliselt kõrged tööjõukulud seoses Eesti tööjõumaksudega, mis enamikus mereriikides puuduvad või paljudes Euroopa Liidu riikides tagastatakse läbi riigiabi süsteemide reederitele,» selgitas ta.
Kuna kaubalaevad konkureerivad peamiselt kolmandate riikide ja nn mugavuslipualustega, siis peaks nende puhul Lemberi sõnul olema ka veel lisamotivatsioon ja -võimalused.
Näiteks nimetas ta riigi garanteeritavaid pikaajalise krediidi võimalusi, laevandusettevõtluse maksustamist vaid laevapõhise tonnaažimaksuga ning teatud töökohtade lihtsustatud mehitamist kolmandate riikide tööjõuga.