Maksumaksjate liidu juhatuse liikme kommentaar:
Eesti tulumaksuseadus on üles ehitatud põhimõttele, et jaotamata kasumit ei maksustata. See põhimõte kehtib ühtemoodi nii vanadele kui uutele, nii suurtele kui väikestele, nii kodumaisele kui välismaisele kapitalile. Ei ole «häid» ega «halbu» kasumeid. Riik ei kirjuta ühelegi ettevõttele ette, kuhu ja kuidas investeerida, millal dividende maksta või kellele laenu anda.
Kui neid reegleid kuritarvitatakse ja laenu andmise kaudu toimub varjatud kujul dividendide maksmine, siis on maksuametil võimalik sekkuda ja väljaviidud kasum maksustada. Selle jaoks on olemas nii vajalikud paragrahvid kui ka Riigikohtu praktika. Kui mängureeglitest peetakse kinni, ei ole riigil põhjust sekkuda. Euroopa Liidu liikmena ei saa me kehtestada piiranguid väliskapitalile ega keelata välismaale investeerimist.
Eesti Maksumaksjate Liidu (EML) arvates on jaotamata kasumi tulumaksuvabastus toonud Eesti ettevõtlusele palju kasu ning toob ka edaspidi. Arvestades seda, milliseid maksumuudatusi on viimastel aastatel teinud meie lähinaabrid, muutuks Eesti pärast kasumimaksu taastamist piirkonna kõige ebasoodsama maksukeskkonnaga riigiks. Juba praegu on Eesti maksueelis pigem näilik. Kui Eestis tuleb maksta 21 protsenti tulumaksu jaotatud kasumilt, aga Lätis 15 protsenti jaotamata kasumilt, kuid dividendide maksmisel enam täiendavat tulumaksu ei järgne, siis pole ka põhjust imestada, miks paljud rahvusvahelised kontsernid püüavad Eestis dividendide maksmisega venitada nii kaua võimalik. Kui Eesti otsustaks kehtestada füüsiliste ja juriidiliste isikute tulumaksule erinevad maksumäärad (nagu see on rahvusvahelises praktikas tavaks) ning viiks dividendimaksu Lätiga samale tasemele (15/85 väljamakstud dividendi netosummast), siis kasvaks dividendide maksmine ja Eesti maksutulud plahvatuslikult.