Igal aastal saabub Selveri jaeketile kolm kuni viis kaebust klientidelt, kes kurdavad siseraadio helitugevuse üle – viimase panevad paika aga professionaalsed tehnikaspetsialistid.
Kes reguleerib toidupoodides raadio helitugevust?
Möödunud nädalal kurtis Selveri klient nende Facebooki lehel, et Tondi Selveri müügisaalis on reklaamid pandud liiga valjult mängima. «Kas Teie eesmärk on klient oma poest eemale peletada? Nüüd peab juba häält tõstma, et kõrval oleva inimesega rääkida saaks, sest muidu ei ole võimalik sellest reklaamimürast enam üle rääkida,» teatas ta.
Selveri avalike suhete juht Annika Vilu sõnas, et klient viitab antud kirjas viimasel ajal toimunud muutustele. «Saame kinnitada, et heli valjemaks keeratud pole ja jaanuaris on reklaamide hulk võrreldes detsembriga vähenenud ning muusika osakaal suurenenud,» lausus ta.
Vilu sõnul käib Selveris kümneid tuhandeid kliente ja igal aastal saabub kolm kuni viis kliendikirja, mis puudutavad siseraadio helitugevust. «Ilmselgelt on inimeste tundlikkus erinev, aga loomulikult on see ka meie huvides, et liiga vali muusika või reklaamid ostmisel segama ei hakkaks,» tõdes ta.
Valdavat osa Eesti toidupoodide siseraadiotest haldab firma OÜ Artist Siseraadiod. Ettevõtte tehnikajuht Mario Narbekov tõdes, et kaubanduskeskuste ning super- ja hüpermarketite siseraadio helitugevused seadistab tehnikaspetsialist kaupluses kohapeal, kasutades selleks spetsiaalseid testteateid, siseraadios esitatavat muusikat ja inimkõrva.
«Heli kvaliteeti ja tugevust kaubandus- ja teeninduspindadel mõjutavad väga paljud tegurid – lae kõrgus, kõlarid ja nende paigutus, helivõimendustehnika, kaupluse olmemüra, külastajate arv, ruumi akustika jms,» selgitas Narbekov ja lisas, et lõplikku ja ideaalset helitugevuse taset pole olemas, kuna kauplustes toimub müratasemes pidevalt muudatusi olenevalt klientide arvust, ventilatsiooni- ja külmutusseadmete töörežiimist ning paljust muust sarnasest.
Nii klientidelt kui ka töötajatelt saadud tagasiside alusel käivad asjatundjad Narbekovi sõnul raadiote helitugevusi kauplustes regulaarselt kontrollimas ja seadistamas. «Võib ka öelda, et helitugevust seadistatakse, võttes aluseks kaupluse üldist mürafooni. Sõltuvalt muusikalisest kontseptsioonist ja ruumi akustilistest iseärasustest on see reguleeritud vajalikule tasemele,» märkis ta.