Kahel suurel reisibürool Estravelil ja Wrisil on ära jäänud Top Toursi reiside kohta eri arvamus. Esimene hüvitab osaliselt juba toimuma pidanud reisid, teine mitte.
Konkurendid on Top Toursi ärajäänud reiside hüvitamises eri meelt
Seaduse järgi on nii, et kui reisikorraldaja läheb pankrotti, siis selle firma reise vahendanud bürood maksavad 100 protsenti rahast kliendile tagasi, kui nemad pole jõudnud seda raha juba maksejõuetuks muutunud reisikorraldajale edasi kanda.
Seetõttu saavad need, kes ostsid Top Toursi reisi näiteks Wrisist või Estravelist kogu raha tagasi, kui nende reiside eest pole rahaülekannet veel tehtud.
Mis puutub aga nendesse reisidesse, mis pidid väljuma möödunud nädalavahetusel, kuid jäid ära, on konkurendid eri meelt. Estravel küsib Top Toursi klientidelt 1000 krooni ning saadab nad oma kuludega nende soovitud reisile. Wris laseb aga klientidel raha tarbijakaitsest välja nõuda, nagu näeb ette seadus.
«Oleme kõigi klientidega, keda Top Toursi pankrott puudutab, ühendust võtnud ning neid informeerinud olukorrast ja valikuvõimalustest. Nendel reisijatel, kelle reis pidi toimuma enne 28. maid (k.a), palume esitada meile avaldus koos koopiatega maksekinnitusest ja lepingutest, mille WRIS esitab koos omapoolsete tõendustega menetlemiseks tarbijakaitseametile hiljemalt 11. juuniks,» ütles Wrisi juhatuse liige Aili Kägu.
Estraveli juhi Anne Samliku sõnul üritavad nemad aga vastupidise käitumisega usaldust oma sektori esindajate vastu säilitada.
Teoreetiliselt on võimalus, et Estravel saab oma raha, mis juba Top Toursile kantud, tagasi, kuid selle võimalus on ettevõtte hinnangul väike. Kui aga nii läheb, võib põhimõtteliselt reisi vahetada soovinud klientidelt küsitud suurema osa 1000 kroonist vabalt kasumisse kanda.