Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Klient jäi hätta 350-euroste saabaste tagastamisel Kaubamajale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: EGERT KAMENIK/PM/SCANPIX BALTICS

Kaubamaja naiste kingamaailmast saapad soetanud klient tahtis need defekti tõttu aasta ja kümme kuud hiljem kauplusele tagastada. Enne tarbijakaebuste komisjoni istungit Kaubamaja sellega ei nõustunud.

Klient ostis 2011. aasta detsembrikuu lõpus Kaubamaja naiste kingamaailmast «See by Chloé» saapad, mis maksid 348,84 eurot.

2013. aasta 26. oktoobril pöördus ostja kaupluse poole pretensiooniga, et vasaku jala saapa kannaklapp on ära vajunud. Ostja soovis saapad tagastada ja saada nende eest raha tagasi.

Kaubamaja tellis jalatsitele sõltumatu ekspertiisi, mis kinnitas, et saabastel ei ole tootmisdefekte – puudus on tekkinud ebasobiva mudeli kasutamise tõttu.

Seejärel esitas klient avalduse tarbijakaitseametile. Ta kirjutas, et viga ei ole temas – saapaid on hästi hooldatud ja vähesel määral kantud, samuti on mudel jala kujule sobiv.

Kuna Kaubamaja jäi endale kindlaks, esitas klient 10. detsembril kaebuse tarbijakaebuste komisjonile, nõudes kauplejalt ostuhinna tagastamist. Kliendi sõnul ei saa ta puudusega toodet kasutada ning poe väited sobimatust mudelist ei ole põhjendatud, sest tema jala kuju ja mudeli vastavust pole kontrollitud. 

Tarbijakaebuste komisjon lähtus vaidluse lahendamisel kliendile müüdud kauba tavalisest kasutusviisist ja selle võimalikkusest ning vastavusest vähemalt samasse kaubagruppi kuuluvate sarnaste asjade keskmisele kvaliteedile, seisab komisjoni otsuses.

Komisjon leidis, et tarbijale müüdud jalatsid ei ole nõuetekohase kvaliteediga. Vasaku jalatsi kanna tugevdus oli mõlemalt küljelt sisemuse suunas paindunud, vooder kannaklapi piirkonnas kortsunud (voltis) ning võis näha, et sarnane kahjustus võib tekkida ka parema jalatsi kannaklapi piirkonnas.

Komisjonil pole tõendeid, et kliendi saabaste kasutamine oleks erinenud tavapärasest või et tarbija oleks jalatsite kasutamisel olnud hooletu. Komisjon uuris saapaid ning leidis, et need on hästi hooldatud ja vähe kasutatud.

Kaupleja väited jalatsi mudeli mittesobivusest ei ole komisjoni hinnangul veenvad. Eksperdi arvamuses väidetut käsitleb komisjon kui teoreetilist võimalust. Istungil selgus jalatsi proovimise järel, et mudel sobib tarbija jala kujuga.

Puudused tootes ei olnud enne kasutamist nähtavad, seega ei võinud ostja neid kauba ülevaatamisel märgata. Tarbija on kauplejale ilmnenud puudustest õigeaegselt teatanud ning andnud müüjale võimaluse puudus parandada. Kaupleja kompromisslahendusena jalatsite parandust ega asendamist ei pakkunud, seisab otsuses.

Komisjon otsustas, et kliendil on õigus saada saabaste eest raha tagasi.

Seaduse kohaselt vastutab müüja toote puuduste eest, mis ilmnevad kahe aasta jooksul selle üleandmisest ostjale.

Kaubamaja: tagastame raha

Kaubamaja naiste kingamaailma teenindusosakonna juht Kamila Varvas ütles Tarbija24-le, et nad loomulikult aktsepteerivad komisjoni otsust. «Suhtlesime eile kliendiga ning leppisime kokku saabaste maksumuse tagastamises,» ütles Varvas. «Kaubamaja toetus enda esialgsel seisukohal sõltumatu ekspertiisi hinnangule ning pikaajalisele kogemusele antud firmaga, kelle toodetega pole varem kordagi probleeme olnud. Sellegipoolest kinnitan, et aktsepteerime komisjoni otsust ning tagastame kliendile saabaste maksumuse.»

Tagasi üles