Mihkel Lauk: mõttetu bänner risustab meediat

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvutiklaviatuur
Arvutiklaviatuur Foto: SCANPIX

MRMi juhataja Mihkel Lauk ei nõustu mitte mingil juhul väitega, et brändingbännerid võiksid olla kuidagi kasulikud.

«Mina mõõdan kanali efektiivsust selle järgi, kui palju uusi inimesi selle kanali kaudu kampaaniasse lisandub ning kui palju ühe inimese lisandumine maksma läheb,» kirjutas Lauk MRM-i blogis.

Esiteks ei usu Lauk, et leidub mõni turundaja, kes usub, et brändingbännerile kulutatud reklaamikroon toob kampaaniasse rohkem inimesi kui raadiosse, välimeediasse, printi või telesse paigutatud investeering.

«Seda saaks kontrollida, kui Hull Päev teeks ühe ürituse jaoks ainult bännerdamist ja teise jaoks välireklaami. Kuni keegi mulle brändingbännerite edulugu ei näita, mina oma seisukohta ei muuda,» põrutas Lauk.

Teiseks, reaalses elus kasutatakse meediamiksi.

«Hull Päev reklaamib ennast teles, prindis, välimeedias, ehk ka raadios. See on suure katvusega kampaania, mis saab kätte suure osa sihtrühmast. Palun seletagu keegi mulle, millist spetsiifilist sihtrühma peaks Hull Päev taga ajama internetist, kes kuskilt mujalt juba sõnumit pole kätte saanud?»

Kui suure osakaalu Hullu Päevale minevatest inimestest on Laugu sõnul sinna toonud brändingbänner.

«Üks inimene tuhande kohta, kümne tuhande kohta? Pange oma oletus tasuvusarvutusse ja te saate aru millest ma räägin.»

Kolmandaks risustab Laugu hinnangul  iga halb või mõttetu bänner meediat ja tõeliselt kasulikel bänneritel on raskem mõjule pääseda.

Kokkuvõtvalt jääb Lauk endiselt seisukohale, et kui tema oleks meediaagentuur, siis soovitaks ta brändingbänneri raha investeerida eesmärgipäraselt ja efektiivsemasse kanalisse.

«Pole mõtet rääkida, et nähtavus tuleb mingil moel kasuks brändingule. Refereerides Brand Manuali, on bränding ettevõtte ja tarbijate suhte väärtus. Nähtavus massimeedias ei loo mingit lisaväärtust, mis suurendaks ja parendaks seda suhet. Soovitan vaidlejatel tutvuda Brand Manuali lühijuhendiga brändingust «RTFM!»»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles