Mullu OnOffist firma arvele sülearvuti ostnud noormees avastas nüüd üllatusega, et garantii kehtib tootele vaid kolm kuud.
OnOffi äriklienti üllatas lühike garantiiaeg
Möödunud aasta märtsis vajas Tartu tudeng endale hädasti uut sülearvutit. Ta otsustas OnOffi kauplusest osta endale Dell Latitude´i ning vormistas selle isa firma nimele. Kuu alguses otsustas toode aga katki minna ning tuli ruttu parandusse viia. «Mulle öeldi lihtsalt, et kuna on juriidilise isikuna ostetud, siis garantii oli kolm kuud ja sain aru, et oleksin end pidanud kuhugi registreerima. Mida see tähendab?» soovis noormees teada.
OnOffi tootejuht Kaimar Kiik kommenteeris, et Delli sülearvuti ostjal ei ole kohustust oma ostu ega ennast ühelgi internetileheküljel registreerida, küll aga on võimalus kasutada nn servicetag´i-põhist järelteenindust. Delli kodulehel saab sisestada konkreetse toote unikaalse servicetag´i numbri, mille leiab konkreetselt tootelt.
«Siis selgub, kas antud tootel kehtib veel tootjapoolne garantii,» sõnas Kiik ja nentis, et Delli toodete puhul võib garantii olla väga erinev, kuid reeglina jääb 1–3 aasta vahele.
OnOffi personalijuht Kaidi Trums selgitas, et OnOffi Jaekaubanduse OÜ vastutab toodete kvaliteedi eest ka juriidilistele isikutele müües. Tuleb lihtsalt eristada erinevaid termineid: tootjapoolne garantii ja võlaõigusseadusest tulenev õigus esitada pretensioon.
Tootjapoolne garantii on vabatahtlik lisatagatis, mille määrab oma toodetele iga tootja ise, lubades teatud perioodi jooksul vigade ilmnemisel tooted ümber vahetada või parandada. «Valdavalt pakuvad tootjad sellist garantiid vaid eraisikutele müüdavate toodete puhul, sest majandus- ja kutsetegevuses kasutatavate toodete omadustele esitatavad nõuded on oluliselt kõrgemad kui kodustes tingimustes või erakasutuseks mõeldud toodetel,» selgitas ta.
Samal ajal kehtib nii era- kui ka juriidiliste isikute ostude puhul võlaõigusseadusest tulenev õigus esitada müüjale defektide ilmnemisel pretensioon ja kui ülevaatuse ja ekspertiisi tulemusena tuvastatakse tootel defektid, mille eest vastutab müüja, tagatakse kliendile kauba parandamine või ümbervahetamine.
OnOff palub kliendi käest vabandust, kui klienditeenindaja selgitustest saadi valesti aru, ning soovitab sel juhul esitada pretensiooni.