Nii selgus PwC värskest tippjuhtide uuringust, kus vaid 16 protsenti küsitletutest ütles, et kavatsevad ettevõtte käivet kasvatada uute toodete ja teenuste turule toomise najalt.
Innovatsioon on Eesti juhtide jaoks ikka veel väheoluline teema
Koguni 43 protsenti küsitletud juhtidest loodavad loomulikul käibekasvule Eesti turul. «Ehk sisuliselt loodetakse, et tehes seda, mida ikka on tehtud tuleb kasv,» ütles uuringut kommenteerinud PwC Eesti partner Ago Vilu. «See on üllatav, et juhid niivõrd palju Eesti turule loodavad.»
Tema sõnul ei panusta ettevõtjad eriliselt ekspordile ega ka mitte innovatsioonile ehk uute toodete ja teenuste välja töötamisele. Uutel välisturgudelt loodab kasvu saavutada vaid 9 protsenti juhtidest ning olemasolevatelt turgudelt 27 protsenti.
Täiesti ootuspäraselt nimetati käibe kasvu seisukohalt kõige olulisemaks Soome turgu, järgnesid Rootsi, Läti ja Venemaa. Seevastu kolmandik ettevõtjaid aga ütlesid, et välisturud pole neile käibe kasvu osas üldse olulised.