Innovatsioon on Eesti juhtide jaoks ikka veel väheoluline teema

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Innovatsiooni- ja ettevõtluskeskus Mektory.
Innovatsiooni- ja ettevõtluskeskus Mektory. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Nii selgus PwC värskest tippjuhtide uuringust, kus vaid 16 protsenti küsitletutest ütles, et kavatsevad ettevõtte käivet kasvatada uute toodete ja teenuste turule toomise najalt.

Koguni 43 protsenti küsitletud juhtidest loodavad loomulikul käibekasvule Eesti turul. «Ehk sisuliselt loodetakse, et tehes seda, mida ikka on tehtud tuleb kasv,» ütles uuringut kommenteerinud PwC Eesti partner Ago Vilu. «See on üllatav, et juhid niivõrd palju Eesti turule loodavad.»

Tema sõnul ei panusta ettevõtjad eriliselt ekspordile ega ka mitte innovatsioonile ehk uute toodete ja teenuste välja töötamisele. Uutel välisturgudelt loodab kasvu saavutada vaid 9 protsenti juhtidest ning olemasolevatelt turgudelt 27 protsenti.

Täiesti ootuspäraselt nimetati käibe kasvu seisukohalt kõige olulisemaks Soome turgu, järgnesid Rootsi, Läti ja Venemaa. Seevastu kolmandik ettevõtjaid aga ütlesid, et välisturud pole neile käibe kasvu osas üldse olulised.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles