Esimest korda on hakatud avalikult rääkima reklaamitööstuse salapärasest tasustamismudelist, mida on nimetatud ka legaalseks altkäemaksuks, kirjutab Äripäev.
Leht: reklaamitööstus elatub salajastest boonustest
On kirjutamata seadus, et meediaagentuuridele tuleb maksta salapärast boonust ehk kickback’i ehk agency volume bonust (AVB), mida meediaagentuuride assotsiatsiooni juhatuse liige tuliselt eitab, ent liikmed tunnistavad, kirjutab leht.
Sellist mahuboonust agentuuride tasustamisel kasutatakse nii meediaettevõtetes kui ka jaekaubanduses ja teisteski valdkondades.
Jaanuari alguses kirjutas nüüdne Postimehe turundusdirektor Uibo Äripäeva teemaveebis BestMarketing, et meediaagentuuridele ei maksa suuresti palka mitte klient, vaid meediakanal. Ta rääkis, et olukord, kus kickback on agentuuri peamine, ent paraku salapärane leib, takistab see avatud kliendisuhteid –klient ei tea, kui palju meediaettevõte tema reklaami meediakanalis näitamise eest lisatulu teenib.
Klient maksab meediaagentuuridele vahendustasu enamasti null kuni kolm protsenti tehingust, ent põhitasu tuleb agentuuride väitel meediakanalilt või rahvusvaheliselt ketilt.
Loe pikemalt Äripäevast.