Leht: reklaamitööstus elatub salajastest boonustest

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reklaamitööstus elab salajastest boonustest.
Reklaamitööstus elab salajastest boonustest. Foto: Reuters

Esimest korda on hakatud avalikult rääkima reklaamitööstuse salapärasest tasustamismudelist, mida on nimetatud ka legaalseks altkäemaksuks, kirjutab Äripäev.

On kirjutamata seadus, et meediaagentuuridele tuleb maksta salapärast boonust ehk kickback’i ehk agency volume bonust (AVB), mida meediaagentuuride assotsiatsiooni juhatuse liige tuliselt ­eitab, ent liikmed tunnistavad, kirjutab leht.

Sellist mahuboonust agentuuride tasustamisel kasutatakse nii meediaettevõtetes kui ka jaekaubanduses ja teisteski valdkondades.

Jaanuari alguses kirjutas nüüdne Postimehe turundusdirektor Uibo Äripäeva teemaveebis BestMarketing, et meediaagentuuridele ei maksa suuresti palka mitte klient, vaid meediakanal. Ta rääkis, et olukord, kus kickback on agentuuri peamine, ent paraku salapärane leib, takistab see avatud kliendisuhteid –klient ei tea, kui palju meediaettevõte tema reklaami meediakanalis näitamise eest lisatulu teenib.

Klient maksab meediaagentuuridele vahendustasu enamasti null kuni kolm protsenti tehingust, ent põhitasu tuleb agentuuride väitel meediakanalilt või rahvusvaheliselt ketilt.

Loe pikemalt Äripäevast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles