Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Millised bännerid töötavad?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Arvuti.
Arvuti. Foto: Elmo Riig / Sakala

Teemast on palju räägitud, aga endiselt on lihtne langeda klikkide peenelt üles seatud lõksu – ei klikita, järelikult ei tööta!

Tegelikult on see küsimus, millele saab ainult küsimusega vastata – aga mida bänner tegema peab?

Teemast on palju räägitud, aga endiselt on lihtne langeda klikkide peenelt üles seatud lõksu – ei klikita, järelikult ei tööta!

Õige oleks alustada natuke kaugemalt (loe: algusest) - veebikampaania turunduslikest ja kommunikatsioonieesmärkidest ning sellest lähtuvalt valida ka sobilikud mõõdikud, mille põhjal on võimalik hinnata, kas bänner (või muu lahendus) töötab.

Eesmärkidest alustades võib muuhulgas selguda, et bänner ei ole üldse parim või ainus lahendus. Search on kindlasti oluline tugi suuremas meediakampaanias ja konkreetse huvi realiseerimiseks.

Sotsiaalmeedia on hea olemasoleva huvi hoidmiseks ja arendamiseks. Bännerid on aga endiselt parim võimalus veebis huvi tekitamiseks ja suure hulga uute kontaktide saamiseks – kui nüüd üsna lihtsustatult erinevate kanalite rolli kampaanias kirjeldada.

Eesmärgid võivad kõige üldisemalt öeldes olla seotud brändinguga - ehk piisab sellest, kui inimene bännerit näeb - või siis konkreetsete tegevustega, kas otse bänneril või siis peale klikki kodulehel (näiteks registreerumine, lisainfo uurimine jms).

Viimasel ajal on mitmel pool räägitud ka sellest, et keegi bänneritel ei kliki (loe: ainult vähesed klikivad) samas oleks ka täielik absurd kasutada bännereid, mille kaudu pole võimalik edasi liikuda.

Kui aga peale kauaihaldatud klikki kasutajale olulist lisaväärtust ega uut infot pole pakkuda, siis võiks paar korda rahulikult sisse-välja hingata ja endale tunnistada, et neid klikke tingimata ju vaja ei ole  ja kampaaniat muudel alustel hinnata.

Kui nüüd katsuda eesmärkidest edasi vaadata ja põgusalt tulemuslikkuse kohta üldistusi teha  – meediaagentuuris töötades jookseb minu kätte päris palju infot selle kohta, kuidas lahendused veebis töötavad – siis tooksin välja järgmised punktid:

Ära venita – kõige hullemad on need bännerid, millel läheb pikema teleklipi jagu edeva flashiga slaidi-show'd aega oma tekstilise sõnumi maha mängimiseks. Isegi konkurendi turundusjuht ei viitsi ilmselt nii kaua passida, et teada saada, mida öelda taheti. Üldjuhul võiks paari sekundiga olla arusaadav, mis jutuks ja mida kasutajalt oodatakse. Erandina loomulikult videobännerid – kui on väärt sisu, mida eksponeerida, siis on huvi ka vaadata.

Lihtne on hea – heas reklaamis pidi alati olema üks sõnum, mida soovitakse rõhutada. Pole mingit põhjust, et see veebi puhul teistmoodi peaks olema. Bänneril ei ole üldjuhul ruumi ei liiga paljude, kirjude visuaalsete detailide ega ka liiga pika jutu jaoks.

Räägi asjast – üldjuhul töötavad paremini sellised lahendused, mis onto the point. Igasugused “trikiga” bännerid ei lähe kindlasti juhul, kui soovite kvaliteetset edasi tegutsevat kontakti asjaliku sisuga brändile. Raske vaevaga teenitud klikid lihtsalt haihtuvad kodulehelt soovitud tulemust saavutamata.

Hiljemalt peale esimest klikki peaks selguma, kes ja miks inimest kõnetas – loogiline, kuid mitte alati iseenesest mõistetav. See ei tähenda, et ei tohiks olla interaktiivsust, mängulisust ja huumorit – vastupidi, õigesti pakutuna tuleb see ainult kasuks, aga peaks olema põhisõnumit toetav ja illustreeriv.

Puhtalt meelelahutusele üles ehitatud lahendus on mõnikord omal kohal, aga see peaks olema teadlikult läbi kaalutud valik sobivas kontekstis.

Ütle otse välja, mis see on, mida sa tahad, et inimesed teeksid (kui see on eesmärk) – kliki siin, registreeri kohe, vaata lähemalt siit, uuri lisa www... jne, mida lihtsamas ja otsekohesemas keeles seda parem. Bänneri copy''l võib olla väga otsustav roll, kui soovite inimesed tegutsema saada.

Kõige suurem erinevus, mis oma silmaga näinud olen – CTR (no kui need klikid ikkagi osutusid vajalikuks) tõusis neli korda, kui üleskutse teksti selgemaks muutsime.

Hoolitse, et bänner saaks ilus – jällegi kehtib ühtviisi kõikide reklaamide puhul. Teostuse head kvaliteeti võiks alati silmas pidada. Ilusad reklaamid meeldivad inimestele alati paremini kui koledad ja lohakad reklaamid.

Katseta – kõige kindlam viis teada saada, kuidas üks või teine lahendus töötab, on see inimeste peal ära proovida. Tulemusi tasub pidevalt jälgida (mõõtes seda, mis antud kampaania eemärkide jaoks kõige mõistlikum) ja vajadusel olla valmis nii kanaleid, bännereid kui ka kodulehte muutma ja täiendama.

Muidugi, meediaplaan peab olema mõistlik, aga üldjuhul kanalite optimeerimisega kehva bännerit ei päästa ja väga head lahendust keskpärase meediaplaaniga ära ei riku.

Märksõnad

Tagasi üles