Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Siim Kallas: Vilniuse ühendamine Rail Balticuga võib olla võimalik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Konverentsi peaesineja on endine Euroopa Komisjoni asepresidentja Eesti ekspeaminister Siim Kallas
Konverentsi peaesineja on endine Euroopa Komisjoni asepresidentja Eesti ekspeaminister Siim Kallas Foto: Erakogu

Euroopa Komisjoni asepresidendi ja transpordivoliniku Siim Kallase sõnul võib Vilniuse ühendamine Rail Balticuga (RB) olla võimalik, kuid peamine on kogu projektiga edasi liikuda.

«Vilniuse ühendamine Rail Balticu projektiga võib olla võimalik ja Euroopa Komisjon aitab omalt poolt kindlasti kaasa lahenduse leidmisele, kuid see ei tohi takistada kogu projektiga edasiliikumist,» ütles Siim Kallas BNS-ile.

Euroopa Liidu (EL) liikmesriigid, sealhulgas Leedu, leppisid möödunud aastal kokku, et Leedus kulgeb Rail Balticu trass läbi Kaunase, rääkis Kallas. Samas saan ma väga hästi aru leedukate tänasest murest projektiga siduda ka pealinn Vilnius, lisas ta.

«Mida kiiremini saab asutatud RB ühisettevõte, seda kiiremini saab leida ka lahenduse Kaunase-Vilniuse küsimusele, kuna konkreetsete tasuvusuuringute tegemine, rahastuse leidmine ja lõpliku trassi fikseerimine on vastava äriühingu ülesanne. EL finantseerib projekti vastavalt Euroopa Ühendamise Rahastu määrusele,» sõnas Kallas.

100-kilomeetrise Kaunase-Vilnuse Euroopa rööpalaiusega raudteelõigu ehitamine läheks maksma umbes miljard litti ehk 289,85 miljonit eurot, ütles Leedu transpordiminister Rimantas Sinkevičius esmaspäeval pressikonverentsil. Tema sõnul on see ilmselt üks põhjus, miks Eesti ei soovi liita Vilniuse liini Rail Balticu projektiga.

Rail Balticu projekti kogumaht on hinnanguliselt suurusjärgus kuni 3 miljardit eurot, mida rahastataks enamuses Euroopa Liidu eelarvest.

Tagasi üles