Kui kohustuslik kõnede ja laulude programm läbi sai, tõusis lava taga olnud kardin ning rahvamass kutsuti lava taha vastuvõtule. Küünarnukkide välkudes suunduti maitsma Eesti kokkade valmistatud räimevormi, ahvenakotlette, suitsutatud metsseakintsu, põdralihavorste ja palju muud.
79. korda Saksamaal Berliinis toimuv Grüne Woche purustas tänavu messist osa võtvate riikide rekordi – oma toitu tutvustavad 71 riigi esindajad. Ning just sellel rekordiaastal on messi partnerriigiks Eesti, mis tähendab seda, et saame ruumi kõikides seekordse ürituse turundusmaterjalides, ohtralt kohalike ajakirjanike tähelepanu ja au korraldada messi avatseremoonia.
Eesti on messil osalenud juba 21 aastat järjest, aga kui muidu sai põllumajandusministeerium hakkama umbes 150 000 euroga, siis tänavu tuli välja käia ligi miljon eurot, mis suuremas osas tuli riigieelarvest.
Tahes-tahtmata tekitab selline summa küsimuse, kas asi on seda väärt. Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder usub, et on. Messil osalemise eesmärk on tema sõnul Eestit tuttavamaks teha, tuua siia rohkem turiste ning saada toidutootjatele kontakte ja tähelepanu.
«Oluline on ka poliitiline tähelepanu. Grüne Woche on suuresti riikide mess. Ettevõtjad on küll siin, aga tutvustatakse eelkõige ikkagi riike, läbi turismi, e-teenuste, põllumajanduse ja toidu,» rääkis Seeder.
Grüne Woche on silmipimestavalt kirev nagu rahvusvahelised messid ikka. Ühes saalis on segunenud India karri ja Hiina soja, teises Norra kala ja Portugali juustude aroomid. Kolmandas saalis aga tervitab uudistajaid sõnnikuhais, kuna messi 26. halli on kohale toodud põllumajandusloomad, kes oma kõiki loomulikke vajadusi heinaga kaetud põrandale rahuldavad. Aeg-ajalt kostavad karjatused – keegi on taas astunud sisse sõnnikusse, mille talitajad kummikutega ka külastajate teerajale on toonud.