Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: miks elektriauto ostmist toetatakse, aga elektriratta oma mitte?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Elektriratta ostmiseks tuleb Kredexi asemel pöörduda panga poole.
Elektriratta ostmiseks tuleb Kredexi asemel pöörduda panga poole. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

«Kui Kredex annab elektriauto soetamiseks toetust kuni 50 protsenti ostusummast, siis miks ei toetata elektrijalgratta ostjaid?» küsib rattur.

Vastab Kredexi pressiesindaja Tarmo Selliste.

Elektriautode ostutoetust rahastatakse Eesti vabariigi ja Mitsubishi Corporation vahel sõlmitud lepingu alusel CO2 kvoodi müügist saadud vahenditest. Antud tehingu raames rahastati elektriautode kiirlaadimistaristu rajamist, soetati sotsiaaltöötajatele 507 elektriautot, käivitati elektriautode renditeenus ELMO Rent ning avati Tartu AHHAA-s elektriautode püsinäitus. Elektrijalgrataste soetamist antud tehingu raames ei toetata ja seepärast nende ostmiseks ka toetust ei anta.

Elektromobiilsuse programmi (ELMO) laiem eesmärk on vähendada saastekoormust ning toetada seda, et bensiinimootoriga auto asemel ostetakse pigem elektriauto. Elektrijalgratta puhul on alternatiiviks tavaline jalgratas ning saastekoormuse vähendamist rataste vahetamise käigus ei toimuks.

Tagasi üles