Päevatoimetaja:
Sander Silm

Suurimad toidu- ja joogitootjad vähendasid drastiliselt müüdud kalorite hulka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Näide Coca-Cola toodangust
Näide Coca-Cola toodangust Foto: AFP / Scanpix

2010. aastal seadsid maailma suurimad toidu- ja joogitootjad eesmärgi eemaldada oma USAs müüdavatest toodetest viie aasta jooksul triljon kalorit, kuid on selle eemärgi tänaseks juba mitmekordselt ületanud.

Kokkuleppe tegid 16 suurimat joogi- ja toidutootjat Coca-Colast Kraft Foodsini ning alguspunktiks võeti 2007. aasta toodete kalorisisaldus. Nüüd leidsid North Carolina ülikooli teadlased, et 2012. aastal müüsid need ettevõtted juba 6,4 triljonit vähem kaloreid, kui 2007. aastal, kirjutas Reuters.

2007. aastal müüsid need ettevõtted kokku 60,4 triljonit kalorit, aastal 2012 aga 54 triljonit kalorit.

Ettevõtete sõnul saavutasid nad selle tulemuse näiteks vähendades suhkru kogust šokolaadis ja piimas ning tuues turule väiksemaid jäätiseid.

Teadlased ei ole aga veel kindlad, kuidas tootjad selle uskumatu tulemuse saavutasid. Nende hinnangul võib see tulla ka sellest, et kriisi tõttu tarbitakse vähem rämpstoitu.

Lisaks toodavad joogitootjad jooke, milles on nii suhkrut kui ka kunstlikku magusainet ning seega on neis vähem kaloreid kui ainult suhkruga magustatud jookides. Näiteks Pepsi ja Coca-Cola on asunud aga rohkem reklaamima väiksema kalorsusega tooteid.
 

Tagasi üles