Samuti vajab nuputamist, kuidas köögiviljad laste kõhtu jõuaksid. Peita lasanjekihtide vahele, hakklihakaste sisse, vormirooga? Tõe huvides, toorest köögivilja söövad lapsed mõnuga.
Kusjuures tuleb meeles pidada, et koolisöökla peab oma piiratud ressurssidega paari tunni jooksul toitu pakkuma mitmesajale lapsele. Toitu, mis on maitsev, värske, soe, tervislik, isuäratav. Toitu, mida hea meelega igaüks sööks.
Kivisalu sõnul oleks igale a´la carte kokale kasulik kooliköögis töötamise kogemus, seda nii töö organiseerimise kui ka lihtsalt silmaringi laiendamise mõttes. Kuid peamine oskus mida kooliköögis omandada oleks suutlikkus pakkuda kliendile seda mida ta vajab ning samas ka soovib.
«Üks asi on peeneid roogi maitsekalt suurele taldrikule sättida, hoopis teine asi on teha head ja tervislikku toitu 500 lapsele, kusjuures koolilaps sööklaleti taga on vaieldamatult kõige ausam ja vahetum klient. Kui ikka toidu välimus isu ei tekita, on seda lapse näost kaugele näha,» muigas Kivisalu. Ka toitu proovima meelitamine on koolikokkade igapäevane töö. Kui pärast laps teatab: «Ma sõin täna esimest korda kala!» tunnevad rõõmu nii kokad kui laps ise.
Kooliköögis tegutsedes tuleb aga arvestada paljude pisiasjadega, millest sõltub lõpptulemus. Alates sellest, millised on töövahendid, kui suur on ahi või milline on poti maht, kas on olemas jahtuskapid, kui suur on ühe või teise roa valmistamiseks reaalne töömaht ja ajakulu ning kuidas see asetub kokkade töögraafikusse. Kuni selleni, kui suur on toidu serveeriiseks kulp – 500 portsu puhul on oluline vahe, kas kausi saab täis ühe või kahe kulbitäiega. Ja loomulikult raha, millega peab laps kõhu täis saama.
Edasised plaanid on otsida kokkade koostöös jätkuvalt lahendusi uute ja huvitavate roogade valmistamiseks mis köidaksid laste huvi ning tasapisi julgustaks neid proovima aina uusi ja uusi maitseid ning ka tekitaks arusaama toidu ja tervise vahelisest seosest. Seeläbi kasvatame nii tervemaid lapsi ning ka oma kohalikele toidutootjatele teadlikke tarbijaid.