Piletilevi tunnistas, et see, kui suure summa eest inimesed kinkekaarte realiseerida unustavad, on ärisaladus.
Ettevõtted ei avalikusta kätte ununevate kinkekaartide väärtust
Tarbija24 uuris mitmetelt poodidelt ja piletimüüjatelt, kui suure summa ulatuses aastas unustatakse kinkekaarte realiseerida. Selgus, et tegemist ei olegi avalikustamisele kuuluva informatsiooniga.
«Tegemist on konfidentsiaalse informatsiooniga, mis kuulub ärisaladuse hulka,» kinnitas näiteks Piletilevi juhataja Jaanus Beilmann. Samas ütles ta, et 2013. aasta esimese 11 kuu jooksul müüdi 40 400 kinkepiletit ja tagasi osteti 38 700 kinkepiletit.
Ülemiste turundusjuht Kristina Antšak aga kinnitas, et neil puudub üleüldse selline ülevaade.
«Usun, et kinkekaartide kasutamata jätmine on marginaalne, kuna kinkekaardil on rahaline väärtus ja reeglina kliendid väärtustavad seda,» põhjendas Antšak.
Ta lisas, et kui kinkekaardi omanik on pöördunud Ülemiste keskuse poole palvega aegunud kaardil olev summa realiseerida, siis on vastu tuldud ja seda ka võimaldatud.
Nutikad kinkekaardid
Suurpoed võtavad aga usinalt kasutusele nutikaid kinkekaarte, mille kasutamistingimused on paindlikumad. Näiteks on nutikas kinkekaart Ülemiste keskuses kasutuses selle aasta kevadest.
«Sama kaardiga on võimalik sooritada erinevad ostud keskuse erinevates kauplustes kuni kaardil raha jagub,» lubas Antšak.
Aasta lõpus võttis plastikust kinkekaardi kasutusele ka Kaubamaja. Kui varem olid Kaubamaja kinkekaardid tähtajatud, siis uus Partner kinkekaart kehtib kolm aastat.
«Seega saame esimesi kokkuvõtteid teha kolme aasta pärast,» vastas Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov küsimusele, millise summa ulatuses kinkekaarte kätte unustatakse.