Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Spordipoed teevad sooja talve tõttu juba allahindlusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Spordipoodide sõnul sunnib neid hooajalisi allahindlusi tegema nii konkurentide tegevus kui ka soe talv, mille tõttu ülerõivaid ning talispordialade varustust nii palju ei osteta.

2. jaanuaril algas Rocca al Mare kaubanduskeskuses kampaaniaga Ostulaine talvehooaja kaupade allahindamine. Mitmed spordipoed alustasidki samal päeval oma pakkumistega.

Matkasport hindas täna hommikul alla jalanõud, kuid mitte veel rõivaid. «Sõltume paljuski sellest, mida keskus teeb ja keskuses algasidki allahindlused täna. Meil on pigem järk-järguline hinnamuutus – kevade poole läheb üha soodsamaks. Aga kui teised konkurendid nii palju alla hindavad, siis peab survega kaasa minema,» ütles Matkaspordi kaupluse juhataja Jana Põldver.

«Iga aastaga nihkub sooduspakkumiste aeg varasemaks. Paljud kauplused alustasid kohe pärast jõule. Isegi, kui tahaks hiljem alustada, siis pead olude sunnil kaasa minema,» sõnas Põldver. 

Talvehooaja allahindlused kestavad kaupluste sõnul tavaliselt märtsi või aprilli alguseni, mil tuleb uus kaup. Praegu on tooted poodides valdavalt 20-30 protsenti alla hinnatud ning üksikuid tooteid leiab ka 50-60-protsendise soodustusega.

Adidase esinduspoes käis täna usin allahindlussiltide lisamine. Esinduspoe juhataja Mari Järvis nentis, et nädala sees on keskuses veel vaikne ning suurem tunglemine läheb tavaliselt lahti nädalavahetusel.

Kõik tooted hinnati Adidase kaupluses vähemalt 20 protsenti alla, mõned tooted ka kuni 40 ja 50 protsenti. Allahinnatud toodete seas on nii eelmise hooaja kui ka käesoleva ehk sügisese hooaja tooted.

«Kliente on mitmesuguseid. Mõni on selline, kes on mõnel tootel pikalt silma peal hoidnud ja tuleb nüüd konkreetse asja järele. Kõige paremini müüvad meil praegu ja ka jõulude ajal pehmed puuvillased püksid. Igapäevaseid treeningasju ostetakse ka kindlasti palju,» lausus Järvis.

Kõige soodsamalt said kliendid endale jalanõudest jalgpalli- ja korvpallitosse, mis olid 30 protsenti alla hinnatud. «Praegu muru kuskil ei ole, seega on naelikud odavamad,» sõnas Järvis.

Sportland Eesti juhatuse esimees Gerd Kiili selgitas, et neil kehtib allahindlus 2013. aasta kollektsioonidele. Allahindlused jäävad vahemikku 20 kuni 60 protsenti. «Võrreldes aastataguse perioodiga on allahindlus veelgi jõulisem – seda võimaldab piisav laoseis ja suhteliselt soe talv,» teatas Kiili. Samuti võis allahindluse silte näha Rademaris, kus pakuti kuni 60-protsendist alet. Peamiselt olid seal soodushinnaga talvejoped ning tossud.

Halb suusailm

Ostulaine raames Matkaspordis varustust väga palju alla ei hinnata. «On muidugi hooajalist kaupa nagu suusad ja uisud, aga sellega me ootame tavaliselt kauem,» rääkis Põldver.

Põldver nentis, et eelmise aastaga võrreldes on nii suuski, uiske kui ka talvejopesid seni märgatavalt vähem müüdud. «Kõik tooted lähevad natuke aeglasemalt praegu, nad seisavad. Oleme müünud ka talvejopesid, aga seda pigem jõulude puhul, kuna külma pole veel olnud. Selles osas jääme eelmisele aastale alla,» möönis ta ja jätkas: «Meil pole isegi veel talve tulnud, et müüa seda kaupa korralikult täishinnaga.»

«Kui kampaaniast jääb järele midagi sellist, mida me enam järgmisel aastal juurde ei telli, siis ta jääbki sama hinnaga müüki. Tootel, mis tuleb uuesti müüki ka järgmisel aastal, võetakse hinnasilt maha ja ta jääb oma aega ootama,» selgitas Põldver. 

Kui püsiklient hangib Matkaspordist spetsiifilist matkavarustust, siis keskuse klient teeb rohkem emotsioonioste. «Paljud inimesed ei mõtle ette, et ma järgmine talv võiksin reaalselt kasutada seda kaupa, mida praegu allahindlusega ostan. Pigem tahetakse ikka nüüd ja kohe kaupa kasutada,» jutustas Põldver ja lisas: «Kui me suve lõpus hindame telgid alla, siis talvel ei osta neid keegi, mis siis, et need on kaks korda odavamad. Suvel müüme neid nagu sooje saiu.»

Pigem ostetakse ka Järvise arvates kaupa kohe kasutamiseks. Näiteks tulevad paljud soojamaareisidel käijad just talvel poodi bikiine otsima. Kauplusel on sel ajal aga valik piiratud.

Hawaii Express hooajalisi allahindlusi talvel eriti ei tee. Müügijuht Alo Maidla tõdes, et talvemüügid sõltuvad paljuski lume ning pakase olemasolust. «Sellel hooajal siiani ilmataadi nn lumeveskis oleva lume tõttu pole suusavarustuse müük võrreldav viimaste aastate omaga,» nentis ta.

Maidla möönis, et Hawaii Expressi tooteportfell sisaldab vähe hooajalisi kaupu, mida mingi perioodi järel alla hinnata. «Hea kvaliteetne suusapaar kestab aastaid ning pigem muutub korraliku hooldamisega paremaks,» tõi ta näite.

Sooduskampaaniaid tuleb aga Maidla sõnul ikka ette, kus suurimad soodusprotsendid on tavaliselt ikka üksikutel ja/või vanematel toodetel. Suurimad allahindlused on täishinnast mõnel puhul ca 50 protsenti, näiteks talvejopede puhul. Maidla kinnitas, et need ei ole ebakvaliteetsed kaubad, vaid tavaliselt lihtsalt viimased omast sarjast.

Tagasi üles