Inc.com kirjutab hiljutistele uuringutele viidates, et vastupidiselt levinud arvamusele nagu oleksid inimesed valmis end suurema rahanumbri nimel hingetuks rabama, toimib kõige võimsama motivaatorina hoopis puhkus.
Kõige võimsam motivaator on inimestele puhkus
Uuringutest selgub, et inimesed reageerivad paremini sularahata hüvedele ja mitmesugustele soodustustele. Journal of Economic Psychology teatel eelistavad inimesed küll raha, kui neile pakutakse abstraktset valikut, kuid nad muudavad oma meelt, kui valikuks on konkreetsed mitterahalised hüved. Üks teine uuring toob välja, et mitterahalised stiimulid suurendavad produktiivsust enam kui seda teeks rahaline preemia või boonus.
Texases asuvas keskkonnateenuste firmas Effective Environmental on näha, kuidas need teooriad päriselus töötavad. Igal aastal saadetakse ses ettevõttes viis töötajat firma kulul kogu perega puhkama. Kandidaadid esitavad osakonnajuhid ning kõrgem juhtkond valib välja tublimad töötajad, kes puhkusele saadetakse. Selgub, et just firma kulul puhkusevõimaluse pakkumine on üks suurimaid motivaatoreid üldse. Üks uuring väidab, et koguni 96 protsenti inimesi ütleb, et tunnevad ennast pärast sellist puhkust motiveerituna ning 72 protsenti tunnistasid, et on oma tööandjale lojaalsemad kui varem.
Kuid puhkusele saatmine pole Texase keskkonnafirmas ainuke, millega töötajad innustatakse. Selles firmas on külluslik soodustuste pakett, muuhulgas pakub firma rahalist abi oma töötajate pereliikmete kõrgkooli tasude maksmisel. Lisaks katab ettevõte 100 protsenti oma töötajate tervishoiukulutustest. Mitmed uuringud on näidanud, et just taolised soodustused mängivad väga palju rolli selles, kas ettevõttesse tahetakse tööle tulla või mitte.