/nginx/o/2013/12/30/2723736t1h26fe.jpg)
«Soovin tagastada riideid H&Mi kauplusesse. Tean, et kui kviitung on kadunud ja hinnasildid on küljes, siis saab riideid tagastada. Kas juhul, kui kviitung on kadunud, saab veel pangaväljavõtte alusel ostetud asju tagastada?» küsib Tarbija24 lugeja.
«Soovin tagastada riideid H&Mi kauplusesse. Tean, et kui kviitung on kadunud ja hinnasildid on küljes, siis saab riideid tagastada. Kas juhul, kui kviitung on kadunud, saab veel pangaväljavõtte alusel ostetud asju tagastada?» küsib Tarbija24 lugeja.
Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna kommunikatsiooniekspert Kadri Paul:
Kirjast ei selgu, kas inimene soovib tagastada toodet seetõttu, et sellel on ilmnenud puudus või seetõttu, et talle see lihtsalt ei sobi.
Lisaks tšekile on puudusega toote tagastamisel makset tõendav dokument ka pangaväljavõte, kui makstud on pangakaardiga. Seega selleks, et kasutada puudusega toote korral kaheaastast pretensiooni esitamise õigust, on ostu tõendamiseks sobilik ka pangaväljavõte.
Kui tavapoest ostetud tootel aga mingit puudust ilmnenud ei ole, vaid inimene tahab selle seetõttu tagastada, et toode talle ei sobi, siis on see kaupluse enda otsustada, kas ta võimaldab inimesel ostetud toote tagastada või mitte.