«Ostsin auto, millel on olemas kogu esinduse ajalugu, tegin peale kaskokindlustuse. Auto sai loodusõnnetuse tagajärjel kahjustada, mille peale pöördusin kindlustusse ja autoesindusse (kindlustuse koostööpartner). Seal tehti pildid, võeti vastu kahjuavaldus ja kõik sujus kenasti. Järgmisel päeval sain kindlustuselt kirja, kus väideti, et esindus pole parim valik 2006. aasta auto remondiks, ning paluti pöörduda teise remondiettevõttesse. Kas selline käitumine nende poolt on põhjendatud, kui soovin säilitada auto korrektse ajaloo ning ei usalda teisi töökodasid?» küsib lugeja.
Lugeja küsib: kas saan kindlustuselt nõuda auto remontimist esinduses?
Vastab Lauri Potsepp Eesti Liikluskindlustuse Fondist.
Kindlustusandjal on kohustus hüvitada tekkinud kahju. Küsimuses kirjeldatud juhul hinnatakse kahju suurus sõiduki taastamise kulu järgi. Kui autoesinduse hinnang taastusremondi maksumusele on kõrgem mõne teise kvaliteetset teenust osutava remondiettevõtte hinnangust, siis ei pea kindlustusandja hüvitama kahju tuginedes kõrgemale hinnangule. Olukorra saab lahendada näiteks nii, et tellite taastamistöö autoesindusest, kindlustusandja hüvitab kahju teise remondiettevõtte kalkulatsiooni alusel ning te ise tasute esinduse ja teise töökoja kalkulatsiooni hinnavahe.
Siiski on teil mõistlik käituda vastavalt kindlustusandja soovitusele, sest ka sel viisil käitudes säilib sõiduki korrektne remondi- ja hooldusajalugu. Teiste töökodade mitteusaldamiseks ei ole põhjust.
Vastus on antud eeldusel, et teie kindlustuslepingus ei ole üksikasjades kokkulepet sõiduki taastusremondi koha valiku osas.
Liikluskindlustuse puhul on sõiduki taastusremondi koha valikut kirjeldatud LKFi kodulehel.
Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.