Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Swedbanki klient langes kaardipettuse ohvriks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Eraisikute finantsvarad Balti riikides kasvavad senisest aeglasemalt.
Eraisikute finantsvarad Balti riikides kasvavad senisest aeglasemalt. Foto: Tiina Kõrtsini

Tallinnas elav 35-aastane naine avastas 25. detsembri hommikul, et tema Swedbankis asuv deebetkaardi konto on tühjaks tehtud. Swedbanki teatel on kahjukannatajaid kümneid.

Tallinlanna (nimi toimetusele teada - toim) oli esimese jõulupüha hommikul poes kingitust ostmas, kui teenindaja teatas, et tema arvel pole piisavalt raha. «Ma ei suutnud seda uskuda, kuna teadsin, et kontol on raha olemas ja elan palgapäevani kenasti ära.»

Ta logis esimesel võimalusel internetipanka sisse ning avastas, et tema konto on möödunud päeval, 24. detsembril New Yorgis Brooklyni aadressil tühjaks tehtud. «Kontolt oli mitmeid kordi järjest maha läinud üks ja seesama summa – 46,30 eurot,» rääkis tallinlanna, kes helistas kohe panka ning tema kaart suleti. 27. detsembril käis ta pangakontoris avaldust tegemas.

Päev enne, 23. detsembril teatas Swedbank kahtlusest, et osa klientide pangakaartidest on kopeeritud ning neilt on inimeste teadmata raha võetud. Pank saatis klientidele, keda kahtlus puudutas, hoiatavad SMSid, milles soovitati PIN-koodid koheselt ära vahetada.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles Tarbija24-le, et tegemist on tavalise niinimetatud skimmeri juhtumiga, ja kinnitas, et kaardipettuse ohvriks langenud kliendile hüvitatakse kahju, kuid sellega võib minna kauem kui nädal.

«Pangaautomaadi kaardiava külge on kinnitatud vastav seade ehk skimmer, mis kopeerib kaardi magnetribalt andmed ja need saadetakse edasi tavaliselt kas USAsse või mõnda Aasia riiki, kus kaardi peale uuesti andmed kirjutatakse, ja seejärel võetaksegi raha välja,» selgitas Siilivask.

Siilivasele teadaolevalt on hetkel kahjukannatajaid kümneid, näiteks on kaardipettuse ohvriks langenud klientide kontosid tühjendatud mitu korda USAs ja üks kord Indoneesias.

Siilivask soovitas pangakaardiga tehinguid tehes varjata käega oma PIN-koodi, samuti tuleks koheselt reageerida panga poolt saadetavale SMSile, milles soovitatakse PIN-kood ära vahetada.

Võitlemaks kurjategijate poolt automaatidele paigaldatavate skimmerite vastu, paigaldas Swedbank selle aasta sügisel pilootprojekti käigus oma pangaautomaatidele täiendava turvaseadme. Praeguseks on neid paigaldatud rohkem kui 40-le pangaautomaadile.

Kahtluse korral, et pangaautomaat on varustatud mõne andmete kopeerimist võimaldava lisaseadmega, ei tohiks seda pangaautomaati kasutada ning teavitada tuleks sellest politseid või automaati teenindavat ettevõtet.

Skimmerite olemasolule võivad viidata rippuvad juhtmed, vildakalt või logisevalt paiknevad osad, suured liimi- või lõhkumisjäljed, takistused kaardi sisestamisel või kättesaamisel automaadist.

Tagasi üles