Tavalisest poest mõne asja ostnud inimesel ei ole hiljem poodi naastes õigust nõuda selle kauba ümbervahetamist või tagasiostmist – pood ei ole kohustatud ümber vahetama ega tagasi ostma täiesti korralikku toodet.
Kauplus ei ole kohustatud korralikku kaupa ümber vahetama
«Seaduse järgi ei ole pood kohustatud ei allahinnatud ega tavalist kaupa ümber vahetama ega tagasi ostma. See kohustus on ainult sellistele toodetele, mis on ostetud interneti vahendusel või kataloogist tellides,» selgitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik. «Kauplused peavad ümber vahetama, tagasi võtma või remontima toote, kui sellel on defekt,» lisas ta.
Tagasiostmine või ümbervahetamine on Turetski-Toomiku sõnul lihtsalt hea tava. «Kui klienti tahetakse hoida, siis seda tehakse ja väga paljud poed Eestis teevad seda,» ütles ta. Üks sellistest poodidest on näiteks A&G, kus ettevõtte turundusspetsialist Kai-Riin Saluste sõnul on üldjuhul ostetud kampsun või jakk võimalik tagasi viia või see näiteks suurema vastu ümber vahetada.
Eesti rõivafirma PTA Grupi jaekaubanduse ja turunduse juht Tiina Ansperi selgitas, et kui inimene ei saa näiteks rõivaeset selga proovida, siis tuleb müüjaga kokku leppida, et riideese hiljem ümber vahetada, kui see vajalikuks osutub. «Raha tagasi me kohe kindlasti ei tahaks maksta,» lisas ta.
«Allahindluse ajal ostetud tooteid me üldjuhul ümber ei vaheta, kuna kampaaniate ajal ostetud toodete hinnad muutuvad. Üks päev on ühe hinnaga, järgmine päev on võib-olla juba kallim ja me ei saa seda enam tagasi osta. Müüjatel ei ole õigust hinda kassas muuta,» selgitas Ansperi, ning lisas, et suurusi nad siiski vahetavad: «Kui on suuruse vahetus, siis ei ole probleemi, kui toode on hinna poolest samaväärne.»