Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pühadelemmikud: vahuvein, mandariinid ja küünlad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Rimi jõulupühade hitiks sai vahuvein.
Rimi jõulupühade hitiks sai vahuvein. Foto: SCANPIX

Rimi ja Selveri kauplustest jõulupühade ajal enimostetud tooted olid mandariinid, vahuvein, viin, sealiha ja küünlad.

Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on eestlastel pühadelaud üsna traditsiooniline. «Pühadelaual on kindel koht nii sealihal kui ka vikerforellil, mis on jõulude ajal väga menukad. Mandariinid on aga lausa kohustuslik pühademaiustus, mis on puuviljade hulgast kõige populaarsem toode,» lisas ta.

Lilleoja sõnul lisati enne pühi esmakordselt Rimi sortimenti ka mujal väga menukad jõulumaiustused värsked datlid, mis leidsid sooja vastuvõtu.
 
Ootuspäraselt olid jõulude ajal väga hea müügiga ka küünlad. Lisaks soetati kingitusteks rohkesti loteriipileteid ning Piletilevi kinkekaarte.

Viru Valge ja Russki Standart

Selveri kaupluste jõulude müügiedetabeli esiviisikusse kuuluvad tänavu samuti mandariin ja vahuvein, aga ka sea kaelakarbonaad, Viru Valge viin ning vikerforellifilee.

Suurima müügiga päevaks kujunes ülekaalukalt 23. detsember, millele järgnesid 21. detsember ja 20. detsember. Jõululauale pandi tänavu varasemast rohkem sealiha, samas verivorsti ja kala osatähtsus mullusega võrreldes vähenes.

Populaarseimad viinad olid jõulude ajal Viru Valge ja Russki Standart. Jõuluõlle tiitli saab Selveri klientidelt seekord Saku Karl Friedrich. Lisaks viinale ja õllele osteti palju ka vahuveini.

«Tänavu jäid jõulud nädala sisse ning ostud jaotusid pikemale perioodile,» rääkis Selveri keti juht Andres Heinver. «Rikkalik jõululaud on nii eestlase kui venelase jaoks tähtis, selle nimel pingutatakse ning ollakse nõus pigem järgmistel kuudel kokku hoidma. Seda kinnitab ka gurmeetoodete üha kasvav populaarsus,» tõdes ta. «Ostud kinnitavad, et enamik inimesi teeb ise süüa, aga kui viimastel aastatel on pidevalt kasvanud kala ja linnuliha osatähtsus jõululaual, siis tänavu on teinud suure hüppe üles just sealiha.»

Tööstuskaupadest osteti kõige enam kalmuküünlaid, üle 80 000 ühiku. Nendele järgnesid kinkekotid ja –paberid, postkaardid ning dekoratiivküünlad.

Tagasi üles