Riigikogu võttis oktoobris vastu notari tasu seaduse muudatuse, millega täiendati seni kehtinud notari tasu maksmise põhimõtteid olukorras, kus notar koostab tehingu projekti, kuid sellele tõestamist ei järgne.
Varem kehtinud seaduse kohaselt oli notari tasu tehingu projekti koostamise eest pool tehingu tõestamise tasust. Praktikas osutus vastav regulatsioon liiga üldsõnaliseks. Probleeme tekitas nii tehinguväärtuse määramine, kui pooled ei olnud tehingutingimustes veel kokku leppinud, aga ka asjaolu, et tasu võis kujuneda ebamõistlikult suureks võrreldes notari poolt projekti koostamisele kulunud tööajaga. Muuhulgas ei arvestanud regulatsioon piisaval määral seda, et tehingu tõestamisest tulenevat selgitamiskohustust ja vastutust notarile tehingu ärajäämisel ei teki.
Seaduse muutmise vajaduse tingis ka asjaolu, et notari õigust projekti koostamise tasule ja vastava sätte põhiseaduspärasust vaagis käesoleva aasta suvel Riigikohus (Riigikohtu üldkogu 18. juuni 2013. a otsus kohtuasjas nr 3-2-1-169-12). Riigikohtu üldkogu hinnangul oli varasemalt kehtinud notari tasu seaduse § 30 põhiseadusega küll kooskõlas, kuid Riigikohus möönis, et teistsugustel asjaoludel võib säte osutuda põhiseadusega vastuolus olevaks, mistõttu soovitati sätet muuta.
28. oktoobrist 2013. a kehtiva notari tasu seaduse § 30 kohaselt tuleb tehingu planeerimisel tehinguprojekti koostamise tasu osas arvestada järgmist:
1. Tasu nõudmise eelduseks on notariaalakti projekt. Projekt on tõendiks, et notar on töö teinud. Riigikohus on leidnud, et projektina tuleb käsitleda seesugust dokumenti, mille notar on koostanud, arvestades tehingupoolte soove ja nende esitatud andmeid, ning teinud kättesaadavaks enne notari juurde tulekut. Seega, kui tehing jääb ära ning notar esitab tasu nõude, on kliendil õigus projektiga tutvuda ja nõuda endale sellest koopia väljastamist.