Turundusjuhina igapäevast leiba teeniv Karl Kukner püüab kaubanduskeskustes ostlemist võimalusel vältida. «Käisin ainult ühes poes kingitust ostmas, ülejäänud on juba ammu Hiina ja Inglismaa netipoodidest teel,» ütleb mees, kelle sõnul on e-poest tellimine mugavam ja hinnad tihtipeale mitu korda odavamad.
Kingitused e-kauplusest
EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa sõnul on e-poest tehtavate ostude osakaal järsult kasvanud. «Ilmselt ei taha inimesed jõulu eel kaubanduskeskustes tungelda, vaid eelistavad
e-poest osta ja kauba kulleriga koju kätte saada,» räägib ta.
Elioni e-poes suurenes detsembris kaubamüük mullusega võrreldes 20 protsenti ja e-poest tehtud sisseostude osakaal on kasvanud ligi 50 protsendini kogu kaubamüügist. Näiteks tellib telereid e-poe vahendusel koguni 70 protsenti klientidest.
Elioni jaekaubanduse ärijuhi Aivar Otsa sõnul on e-poes pühade-eelsel ajal müüdud kõige enam nutitelefone ja tahvelarvuteid, neile järgnevad telerid ja mängukonsoolid. Tema hinnangul on e-ostlemise populaarsuse taganud lihtsus ja turvalisus kliendile.
«Puuduvad järjekorrad ja vajadus otsida parkimiskohta, kuid samas on ka e-poes tagatud personaalne klienditeenindus,» selgitab ta.
Vautšeriportaali cherry.ee tegevjuhi Martin Kõiva sõnul on netist ostmine kahtlemata kasvav trend.
«Ütleks, et tarbijate valmisolek on tänaseks olemas ning eelkõige on küsimus selles, kas e-kauplejad on võimelised pakkuma nii kiiret ja kvaliteetset teenust kui see, millega tarbija on tavapärases jaekaubanduses harjunud,» sõnab ta.