Sügiskuudel tõstavad magusafirmad tootmismahte, püüdes igal aastal jõulu eel tarbijaid ka millegi uuega üllatada. Osa uusi tooteid on kujunenud hitiks, kuid peamiselt eelistatakse siiski juba vanu tuttavaid maitseid.
Eestlased ostavad eksklusiivseid kommikarpe
Laima ja Gutta kaubamärke esindava NP Foods Baltikumi kommertsdirektor Anita Skudra sõnul on seoses tarbijate ostujõu kasvuga sel aastal kasvanud nõudlus eksklusiivsete maiustuste järele. Üheks jõuluhitiks on Laima kommikarp «Kiri kaitseinglilt». Siiski on populaarsed ka Laima ja Selga piparkoogid. Tänavuses NP Foods jõulukollektsioonis on 42 erinevat Laima, Selga ja Gutta toodet.
Jõuluhitiks kujunenud Laima kommikarp «Kiri kaitseinglilt»
Kommifirma Kalevi kõige ostetum jõulumaiustus tükiarvuliselt on väike sussišokolaad – neid tootis Kalev sel aastal rohkem kui 1 500 000 tükki ehk ühe iga eestimaalase sussi sisse ja veel natuke rohkemgi.
Kommikarpidest on ostetuimad eksklusiivsed käsitöökommide kinkekarbid, kuid palju ostetakse ka suuri 300-grammiseid pühadešokolaade ja piparkooke.
Kalevi jõulutoodete valik koosneb 32 tootest ja kolmest erinevast sarjast, mis on suunatud nii täiskasvanutele, peredele kui ka lastele. «Eesti on üsna unikaalne paik, kus on juba aastakümneid traditsiooniks kinkida ettevõtte töötajate lastele, kooliõpilastele ja lasteaialastele jne pühadeks spetsiaalse kujundusega kommipakke,» lausus Roht.
«Laste jõulupakkidelt ja -šokolaadidelt leiab jõuluvana ja päkapikud toimetamas põnevates ja pisut naljakateski olukordades ajal, mil lapsed magavad,» kirjeldas Roht. Enim on tellitud kõige odavamaid ja kõige kallemaid kommipakke. Kalevi valikus on kuus erinevat kommipakki alates 300 grammist, lõpetades ühekilose pakiga.
Kalevi populaarsed sussišokolaadid.
Kalev toob igal aastal pühadeks välja ka mõne täiesti uue toote. Sel korral on uuteks jõulumaitseteks piimašokolaad piparkoogitükkide ja jõhvikaga ning šokolaadiglasuuris apelsinisukaadiga martsipanibatoon. Kommipakkidest leiab muude kommide seas uusi apelsinimaitselisi jõuluiiriseid. Lisaks on veidi jõululikumaks muudetud vanu lemmikuid.
Fazer Eesti turundusspetsialist Triin Aasma sõnul on kõige rohkem tähelepanu pälvinud Karl Fazeri kommikarbid, mis on saanud värske disaini. Hitt-tooteks on hetkeseisuga Karl Fazer Selection 775g, mille jaehind on umbes 10 eurot. Ent pühade ajal suureneb lisaks märgatavalt ka mitmete tavasortimendis olevate toodete müük.
Fazeri jõuluhitt Karl Fazer Selection 775g.
Erinevate tähtpäevade ja pühade ajal on eestlaste lemmikuks alati olnud ka Geisha kompvekid ja Julia marmelaadikompvekid.
Fazer Eesti magusavaliku peamisteks jõulutoodeteks on kommikarbid, mida selle aasta pühadeks on turule toodud ligi 170 000 tükki ehk ligi kuus tonni. Spetsiaalselt jõuludeks jõudis turule 11 erinevat kommikarpi erinevate maitsekombinatsioonidega.
Nii NP Foods kui ka Kalev värbas lisatööjõudu, et suurte tootmismahtudega hõlpsasti toime tulla. NP Foods värbas 200 hooajalist töölist maiustuste tootmisüksustes, Kalev võttis tavatöötajatele appi rohkem kui 50 ajutist kätepaari.