Turunduskonverents kisub sotsiaalmeedia alasti

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AP Photo / Scanpix.

Creative Union korraldab 20. mail sotsiaalturunduse konverentsi «Võrgustikud», kus lahatakse viimase aja moeröögatust ja seda, kuidas selle najal müüakse turundusprojekte ja reklaamikampaaniaid.

Ühe konverentsi korraldaja Ants Lusti sõnul on osalejate hulk küündimas 130ni ja ootuspärane osalejate arv ulatub 150 inimeseni.

«Suur teema konverentsil on viimane turundusalane moeröögatus, mis laineid lööb - «Sotsiaalmeedia»,» ütles Lusti ja lisas, et selle najal müüakse turundusprojekte, seminare ja reklaamikampaaniaid.

Tihti aga tehakse seda tulemusi mõõtmata ja efektiivsust arvestamata, peaaegu eeldades, et tegemist on uue turundusvõttega, mis tuleb tasuta, ilma erilise jõupingutuseta kätte.

«Me ei ole naiivsed, et uskuda pimesi imeeliksiiri mõjusse, mis kõik probleemid lahendab. Ent samas ei taha me olla ka vanameelsed, kes juba liikuma hakanud rongile ei jõua.»

Lusti sõnul ollakse kahevahel, tulvil innovaatilist ärksust, ent samas kahtlevad ja skeptilised. «Aga aru tahaks ju saada, mis ja kuidas, mis tingimustel toimib.»

Eestis on sotsiaalvõrgustike turundus viimase aasta jooksul kõige kiiremini arenenud turundusvaldkond. See aga ei tähenda siiski, et see veel välja oleks arenenud - pigem on see teadvustunud võimalusena - tegelik areng on alles ees.

Hüpoteetiliselt võiks see olla Lusti sõnul maastik, kus kõik alustavad võrdselt nullist, ehk Eesti tegijatel võiks olla hea stardipositsioon. «Kui nn klassikalise reklaaminduse puhul on endiselt nn vabal maailmal aastakümnete pikkune kogemuslik eelis, siis siin, arvestades meie infotehnoloogialembust, oleme samal positsioonil.»

Objektiivseks hindamiseks puuduvad Lusti sõnul ka head mõõdupuud. Kui muidu võtavad turundus- ja reklaamitööstuse tegijad omavahel vastavatel konkurssidel üksteiselt mõõtu, siis sotsiaalmeedia vallas on ka konkursside korraldajad alles alguses.

Lusti iseloomustas kohalike ettevõtete ponnistusi sotsiaalmeedias katseeksitusmeetodite järeleproovimiseks omal nahal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles