Piimatooteid tootva Nopri talu peremees Tiit Niilo sõnul ei ole nemad seni turundusele erilist rõhku pannud.
Nopri peremees: meie turundusviis on talust otse inimesele
«Turundamine on turundajate sõnul lihtsamast lihtsam, sest tuleb turundada seda, kes sa oled,» rääkis Niilo Pärnu Turunduskonverentsil ja lisas, et Nopri puhul on turundamine seni siiski olnud teisejärguline tegevus.
Otseturundusega müüakse talu toodetest Niilo sõnul 22 protsenti. Ketipoodidesse jõuab 53 protsenti toodangust ning muudesse poodidesse 25 protsenti.
Esimene turundusmeeskond pandi 11-aastase ajalooga ettevõttes kokku alles möödunud aasta kevadel. «Nende ülesandeks on toote kandva eelise esiletoomine, ehk ehtsuse pakile panek, mida täna juba teha lubatakse,» lausus Niilo.
Kui esimesed kümme aastat olid Nopri turunduskulud laatadel käimised, siis möödunud aastal moodustasid üldistest kuludest reklaamikulud 2,2 protsenti ja turunduskulud kaks protsenti. «Sellele lisandus veel ka pooleteise kuu palk.»
Sellist mikroettevõtet nagu Nopri, ei saa Niilo arvates loomulikust intelligentsist teada, mistõttu nimetabki mees oma kliente eneseteadlikeks tarbijateks.
«Tahame, et ehe eesti maatoit oleks eneseteadlikule tarbijale kättesaadav.»
Kuigi viimase kolme aastaga on ettevõte tootmisesse investeerinud 15 miljonit krooni, on järgmiseks enda laiemale auditooriumile tutvustamise verstapostiks agroturism.
«Agroturismiga saavad meiesugused näidata, kes nad on ja näidata oma toodete valmimist,» ütles Niilo ja selgitas, et praegu saavad end koore valmistamise protseduurile vaatamiseks ja käe külge löömiseks registreerida lasteaiad ning varsti tehakse see võimalikuks ka lastega peredele.
See on Niilo sõnul ilmselt üks turundustrend, mida mikroettevõtjad saavad pakkuda, et end paremini inimeste mällu söövitada.