Kui tavaliselt hinnatakse temaatilised tooted alla pärast hooaja lõppu, siis mitu poodi on jõuluehete hindu langetanud 40 protsenti juba enne pühade saabumist.
Poed hindavad jõuluehted enne pühi alla
«Otsus hooajatoodete allahindluskampaania kasuks tehakse üsna sageli jooksvalt hooaja jooksul,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. «Oleme varasema allahindluskampaania kasuks sel aastal otsustanud selleks, et oma uusi tooteid enam esile tõsta,» lisas ta.
Batsi sõnul otsustati proovida, kuidas allahindlus müüke mõjutab, eeldades, et klient soovib oma kodu kaunistada ilmselt ikkagi enne jõulupühi.
«Täna saame juba öelda, et tegemist on olnud õige otsusega, sest allahindlus on mõjutanud müüke positiivselt,» kinnitas Bats. Jõulutarvete müügid on olnud kaks korda suuremad kui möödunud aastal. Müümata jäänud jõulukaup läheb lattu hoiule uut hooaega ootama.
Maxima pressieisndaja Erkki Erilaiu sõnul teeb nende pood igal aastal just detsembris 40-protsendilisi allahindlusi nii jõuluehetele, küünaldele, mütsidele, soojadele sallidele ning pleedidele, kinnastele jne. Detsembri esimeses pooles on ka alati 40-protsendiline allahindlus mänguasjadele ja just see toob Erilaiu sõnul ostjaid kõige enam kauplustesse.
«Tõsi, ilmselt kaotame tulus, kuid arvan, et sellised, enne jõule tehtavad kampaaniad jäävad tarbijatele hästi meelde, sest aitavad loodetavasti leevendada kinkide ostmisega paratamatult kaasnevat stressi,» pakkus ta.
Erilaiu sõnul müüakse pühadega seotud asjad enamasti maha allahindluste ajal ja lattu satub neid järgmist aastat ootama minimaalne kogus. «Jaanuar-veebruar on teatavasti kaubanduses kõige väiksema käibega periood ja siis tehtavad allahindlused on selleks, et inimesed siiski kauplustesse tuleksid,» rääkis Erilaid. Ta tõdes, et hoolimata allahindlustest on kauplustes aasta alguses ostjaid vähe ja käibed tavapärastest tunduvalt väiksemad.