Kahe aasta eest Soomes sisse viidud magusamaks vähendas küll esialgu maiustuste müüki, kui varsti kerkis see endisele tasemele.
Magusamaks Soomes kommisöömist ei vähendanud
«Müük langes 2012. aastal mõne protsendi võrra,» rääkis Yle-le Vantaas asuva K-Citymarketi Jumbo juht Matti Himberg. Tänavu pole aga maksu mõju täheldatud. Sama vastuse said ajakirjanikud ka teistelt poepidajatelt mujalt Soomest. Näiteks alguses vähenes lahtiste kommide müük viis kuni kümme protsenti. Kilohinna kallinemine oligi paremini märgatav lahtiste kommide ja suurte pakkide puhul.
Enne magusamaksu kehtestamist maksis 200-grammine Fazeri piimašokolaad umbes 1.60. Nüüd maksab see 2.20 ehk see on paari aasta jooksul kallinenud pea kolmandiku võrra.
Keskmine soomlane sööb aastas 14 kilo maiustusi ehk umbes 200-grammise šokolaaditahvli nädala jooksul. 60 protsenti Soomes müüdud maiustustest on kodumaised. 95 sendiga maksustatakse nii Soome enda kui ka importmaiustusi. Sellegipoolest mõjutab magusamaks kohalikke tootjaid rohkem, kuna tootmine on Soomes kallim. Magusaimport on sajandivahetusest alates kasvanud kümme protsenti.
Poliitikute sõnul on magusamaksu eesmärk parandada soomlaste tervist, kuid reaalsuses ei ole sellel erilist mõju. Küll on see aidanud parandada riigieelarvet.
Šokolaadi ja teiste maiustuste abil on riigi kaukasse laekunud tänavu umbes 78 miljonit eurot. Kui juurde arvestada ka jäätiselt ja karastusjookidelt, mida samuti maksustatakse, laekunud summa, siis on Soome riik saanud tänu lisamaksule 203 miljonit eurot.