USA autohiid General Motors tagurdab oma Chevrolet’ brändiga välja Euroopa väsinud autorurult – kümneaastane katse vana kontinendi klientide südameid võita ei võtnud vedu.
Chevy pühib rehvidelt Euroopa tolmu
Chevrolet’ga tehakse 2015. aasta lõpuks lõpp nii Lääne- kui Ida-Euroopas. Vabanevad ressursid pannakse tööle Opeli ja Vauxhalli hüvanguks – nood on eurooplaste hulgas kuulsast USA margist populaarsemad.
«Vaatasime üle kolm tegurit. Brändingu, turuolukorra ja finantsseisu. Kõik kolm jäid alla arvestust,» ütles Financial Timesile GMi asepresident Steve Girsky.
Chevy paisati Euroopa turule tagasi aastal 2005. Üsna peatselt jäi aga automüük kontinendil kriisituulte räsida – üldkokkuvõttes on langust tulnud juba kuus aastat järjest.
Chevrolet’ brändistrateegia oli konkureerida selliste odavama otsa autodega nagu Hyundai, Škoda ja Dacia. Analüütikud aimasid aga juba algusest peale, et Chevy ja Opeli sihtrühmad ei olnud piisavalt selgelt defineeritud, et esimesele eraldi segmenti tekitada.
Peamiselt GMi Lõuna-Korea Daewoo tehastes tehtud autod ei täitnud ootusi. Tänavuse esimese kümne kuuga kukkus nende müük mullusega võrreldes 17 protsenti, turuosa aga sama ajaga 1,4 protsendilt 1,2 peale.
«Veaks ma seda ei nimetaks,» ütles Girsky. «Viga oleks jätkata ressursside viskamist ärisse, mis ei võta vedu.»
Otsusest tulenevad kulutused (7 miljonit kuni 1 miljard dollarit) on General Motors otsustanud vapralt alla neelata. Lähtuvalt Euroopas kehtivatest reeglitest tuleb GMil jätkata Chevrolet’de jaemüüki kaks aastat ehk kuni 2015. aasta lõpuni.
Ametlikult ja lõplikult jätab bränd Euroopaga hüvasti aastal 2016. Luksmudeleid nagu näiteks Corvette’i müüakse siin siiski ka edaspidi.