Kokkade meelest on Eestis küll väga tublisid loomakasvatajaid, kuid et neil endil enamasti puuduvad võimalused loomade realiseerimiseks, siis müüvad nad loomad kombinaatidele. Viimastel aga pole erilist huvi ega motivatsiooni restoranide suhteliselt väikese lihavajadusega tegeleda. «Keegi ei viitsi restoranidega jageleda, sest restoranid ei osta liha tonnides, vaid kilodes,» märkis Rudolf Visnapuu.
Tallinki hotellide peakokk Andrus Laanistel on eriliselt kahju selle pärast, et paljusid veise ja vasika siseelundeid on restoranidel Eestis peaaegu võimatu kuskilt saada. «Veise ja vasika siseelundid on väga maitsvad, kvaliteetsed ning mujal maailmas ülikallid, kuid meil lähevad need koeratoiduks või utiili. Soomes suudetakse need elundid loomast eraldada, aga Eestis peetakse seda liigseks tööks,» võrdles ta.
Presidendi kantselei endise koka ja praegu Foodstudio Tallinn OÜ ühe eestvedaja Indrek Kivisalu meelest ei seisne siiski probleem niivõrd selles, et kodumaised tootjad ei suudaks kasvatada, mida restoranid vajavad, vaid küsimuseks on, kuidas toimetada keskustest kaugemal asuvate talunike toodangut restoranidesse.
«Probleem ei ole kasvatamises, vaid logistikas. Kasvatajal ei jagu üldjuhul ressursse, et tarnida oma toodangut restoranidesse. Enamike kasvatajate puhul pole see tõenäoliselt ka majanduslikult kasumlik, kuna paljude restoranide kaubatellimused on pigem korrapäratud, vähese etteteatamisega ja ka mahult väikesed,» selgitas ta.
Sama meelt on Rudolf Visnapuu: «Tallinnast 50–60 kilomeetri kaugusele jäävad talunikud suudavad päris hästi kaubaga varustada. Aga need, kes kaugemal paiknevad, kurdavad, et transpordikulud lähevad liiga suureks. Ma ostaksin nende toodangut, aga siis ma pean ise järele minema,» kirjeldas Visnapuu. Ta tõi näiteks, et on laatadelt leidnud põnevaid tooteid, mida ta hea meelega telliks, kuid ostmine on jäänud üksnes transpordi taha.
Üheks lahenduseks võiks kokkade meelest olla see, kui talunikud teeksid enam koostööd logistilise poole eest hoolitsevate hulgiladudega või siis koonduksid omavahel transpordi organiseerimisel, et kulusid kokku hoida.