«Mänguasjale kuluva raha kasutamine ühiseks kohvikus või loomaaias käimiseks on sageli palju arukam, sellega investeeritakse lähedase suhte loomisesse ja teineteisega vestlemise harjumuse kujundamisse»” lisas ta.
Kui aga mänguasju kinkida, võiks selle saamine olla ühine ja põnev tegevus: uurida, millised mänguasjad lapsele meeldivad, rääkida, milliseid mänge sellega mängida saab, ja uurida, kas on alternatiivseid kanne, mis võimaldavad enamat.
Internetti kasutavatel vanavanematel on võimalik otsida koos lapsega mänguasja kohta lisainfot ning teha valikud ära juba enne poodi minekut.
«Kindlad kokkulepped ostu osas, mida sooritama minnakse, tekitavad ootusärevuse ja panevad saadut enam hindama»” kinnitas ta.
Vahel võib lapsele ka järele anda, kuid see peab olema argumenteeritud. Kindlasti ei saa selleks olla põhjus: «Ma tahan!»
«Kuulake lapse sisulisi põhjendusi ning ärge unustage mainida, et ühekordne kokkulepe ei tähenda tulevikuks reeglit,» rõhutas Vinter.
Mida aga teha siis, kui tekib hirm, et laps võib end tunda kõrvalejäetuna, sest teistel on see mänguasi või too telefon.
Kristi Vinter tunnistab, et kõrvalejäämise hirm võib saada lasteseltskondades probleemiks. «Mänguasjadega enese seltskonda ostmine ei ole sugugi ebatavaline. Lasteaias kohtab seda palju,» nentis ta.
Kui lapsega tegeleda ja selgitada, kust tuleb raha, mida muud saaks soetada ja teha sama raha eest ühiselt, koos perega, on laps tema sõnul eakaaslaste seltskonnas enesekindel ja rahulolev ka siis, kui kõik popid mänguasjad tema kodu ei ehi.