Bloomberg Businessweek on pidanud vajalikuks jahutada Saabi sõprade ja austajate vaimustust armastatud auto masstootmise taaskäivitumise üle Trollhättani tehases Rootsimaal.
Uut Saabi saab vaid Hiinas ja Rootsis
Tõsi, esmaspäevast alates huugab tehas taas, kuid ostuvõimalus avaneb siiski vaid inimestele, kes elavad kas Hiinas või Rootsis, kus Saab 9-3 Aero sedaani saab hinnaga alates 42 560 dollarit tükk.
Saabi uus omanik, Hiina-Jaapani ühisettevõte nimega National Electric Vehicle Sweden (NEVS), kavatseb ehitada Trollhättanis esialgu vaid kümmekond autot nädalas.
Hakatuseks tehakse neid bensiinimootoriga, kuid tuleval aastal on plaanis paisata välja ka elektriline versioon.
Tootja teatel toimetatakse kõik valminud Saabid Hiinasse, välja arvatud «piiratud kogus», mis reserveeritakse kohalikele klientidele Rootsis.
«Aja möödudes arendame ja laiendame me oma kliendibaasi täiendavalt turgudele, kus näeme kasvu ja kasumlikkuse perspektiivi,» teatas NEVS.
See aeg võib olla pikk. Esiteks on elektriautode turg veel tilluke – eriti Hiinas, kus valitsuse subsiidiumid müüki kergitanud ei ole.
Veelgi keerukam on Saabi tagasi Euroopa ja USA turgudele tuua, sest firmal ei ole nendes regioonides enam jaotusvõrku ning ühtlasi oleks vaja suuri investeeringuid täitmaks ohutus- ja keskkonnanõudeid. «Eks nad ilmselt loodavad ehitada taas üles äri endistel võtmeturgudel, aga lähitulevikus on väljavaated väga väikesed,» ütles IHSi autoanalüütik Londonis Ian Fletcher.
Saabi uus omanik kinnitab, et aastaks 2017 võib müük kerkida lausa 120 000 sõiduki peale aastas. «Selle suhtes oleme me üsna skeptilised,» ütles Fletcher ja juhtis tähelepanu sellele, et Saab ei müünud isegi oma parimail aastail iial üle 133 000 auto.
Väike lohutus, aga võib-olla fännid ei tahakski väga seda uut 9-3 Aerot... «See on kümnendivanune tehnoloogia,» ütles Fletcher. Analüütik märkis, et Saabi pankrotimenetluse käigus ostis NEVS muuhulgas üles ka nende autode mootorid.