/nginx/o/2012/09/26/1340366t1h5349.jpg)
Põhjamaade tarbijaombudsmanid ja Balti riikide tarbijakaitseametite juhid hindasid hiljuti Tallinnas toimunud korralisel seminar-kohtumisel olukorda kiirlaenuturul äärmiselt keeruliseks.
Kohtumisel tõdeti, et kiirlaenufirmad on turuolukorrast ja seadusandluse muutustest tulenevalt oma tegevuse ümberkorraldamisel paindlikud ja äärmiselt leidlikud, teatas tarbijakaitseamet.
Ühes riigis kehtestatud piirangud tingivad ameti hinnangul sageli operatiivselt ettevõtte tegevuse ümbersuunamise mõnda teise riiki, kus regulatsioon seab sektori tegevusele vähem nõudeid. Muu hulgas kasutavad kiirlaenufirmad ilma eriti vastutustundliku laenamise põhimõttesse süvenemata küsitava väärtusega skeeme, nišše reeglitest möödahiilimiseks või nende kitsaskohtade ärakasutamiseks.
Amet peab lubamatuks jätta tähelepanu asjaolu, et selles sektoris ei anna tarbijad sageli endale oma tegelikest võimalustest aru, mistõttu on nad kergemini haavatavad.
Eelnevast tulenevalt võib sektor tervikuna majandusnäitajatelt üsna hea välja näha, kui jätta kõrvale suur halbade laenude osakaal, märgib amet oma teates.
Viimane pole aga ettevõtete probleem, vaid koorem riigi sotsiaal- ja maksusüsteemile. Olukorra parandamiseks ei pruugi piisata vaid ühe või teise riigi regulatsiooni karmistamisest, vaid selleks on vaja ka reegleid rahvusvaheliselt ühtlustada ja teha piiriülest koostööd, leidsid kohtumisel osalenud.
Lisaks keskenduti kohtumisel mobiilsete maksete turvalisuse ja tarbija õigustega seonduvale. Ombudsmanid ja tarbijakaitseametite juhid tõdesid, et arenev ühiskond ja tehnilised võimalused teenuste osutamiseks võimaldavad juba praegu uusi makserakendusi ja -meetodeid, mis hõlbustavad ja kindlasti ka muudavad tulevikus tarbija ostupraktikat ja -käitumist.