«Ma olin isegi nii šokeeritud, et tahtsin Starmani selle 50 sendi pärast maha võtta,» rääkis Eevi aasta tagasi.
Nüüd võttis naine taas Tarbija24ga ühendust, et uurida, kas ettevõttel on õigus paberarve eest ikka raha küsida, sest Starman ei võimalda e-arvele ligipääsu, kui inimene pole teinud endale e-posti. Seda ta aga teha ei soovi.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist Epp Joala selgitas, et kaupleja peab peab andma tarbijale kauba või teenuse eest tasumisel ostmist tõendava dokumendi.
Riigikohtu halduskolleegium on oma otsuses leidnud, et kõik kauba müümisega seotud kulud tuleb kajastada müügihinnas. Tarbijakaitseseadus sätestab küll kaupleja kohustuse teavitada tarbijat teenuse hinnast ja sellele lisatavatest tasudest või teenuse tariifidest, kuid eelkõige on silmas peetud seda, et teenusele lisatav tasu saaks olla tasu teenusega seotud lisahüve eest.
Seniste tavade ja praktika kohaselt ei ole arve paberkandjal esitamist ja selle saatmist peetud teenusega seotud lisahüveks. Kauplejad on aga asunud seisukohale, et paberil saadetav arve on teenusega kaasnev lisahüve, mida tarbijale tema soovil pakutakse.
Tarbijakaitseamet möönas, et paberarve tarbijale edastamine on seotud teatavate kuludega, mille tõttu erineb paberarve saatmise kulu arve tarbijale e-posti aadressile toimetamisega võrreldes.
Kehtiv õigus ei välista otseselt ja selgelt paberarve tarbijale saatmise eest tasu küsimist. Vaba turumajanduse põhimõtte kohaselt on kauplejal õigus kehtestada oma müügitingimused ja hinnakujundus on kauplejatele vaba.