Päevatoimetaja:
Sander Silm

Esimene lumi tekitab eestlastes mandariini isu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Mandariinid.
Mandariinid. Foto: Margus Ansu / Postimees

Eesti jaekettide kinnitusel mõjutab advendiaja algus ja esimene lumi oluliselt eestlaste ostuharjumusi – kaubaks lähevad kõikjal mandariinid, aga ka sussišokolaadid, verivorstid ja piparkoogid.

«Varasemast kogemusest võib välja tuua esimese lume saabumise otsese mõju – koheselt kasvab tuntavalt mandariinide ja hõõgveini müük,» sõnas Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Ty Lehtmäe. Ta lisas, et talveperioodil üldisemalt aga tõuseb oodatult mee, tee ja ka verivorstide müük.

Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats nentis, et advendiaja alguses on erakordselt head müügid tavapäraselt advendikalendritel ning sussišokolaadidel. «Mõistagi on hea müük ka mandariinidel. Samas, puu- ja köögivilja kategoorias on pidevalt tõusuteel ka avokaado, mis leiab üha enam tee meie klientide toidulauale,» nentis Bats ja tõi välja, et sel aastal on üllatuslik hea olnud jäätiste müük, mis on kasvanud lausa kuni 60 protsenti.

«Detsembri alguses hakkavad päkapikud käima ning loomulikult on seda märgata ka poes. Koheselt muutuvad hitiks väikesed šokolaadid ja üllatusmunad, aga ka kõik muu, mis passib sussi sisse, näiteks väikesed mudelautod ja teised mänguasjad, puuviljadest on kõige populaarsem mandariin,» tõdes ka Selveri avalike suhete juht Annika Vilu.

Detsembri alguses ostetakse Selverist juba ka kõike, millega kodu advendiperioodil ja jõuluajal kaunistada. «Kingituste osturalli läheb lahti detsembri keskel, aga juba detsembri algusest võib ostude põhjal järeldada, et lauale pannakse seapraadi ja praekapsast ning magustoiduks küpsetatakse piparkooke,» kinnitas Vilu.

Maximas tõuseb detsembri alguses suuresti advendikalendrite ja küünalde, samuti mitmesuguste kodukaunistamisvahendite müük.«Näiteks kasvas esimesele advendile eelnenud nädalal piduliku atribuutika müük nädal varasemaga võrreldes ligi kahekordseks, kodukaunistuskaupade müük aga ligi 16 protsenti,» lausus Lehtmäe.

Prismas ei ole väga suuri muudatusi müükides olnud. Vahetult enne advendiaega suurenes Prisma turundusjuhi Silver Säga sõnul küll advendikalendrite müük.

Tagasi üles