Käibemaksuseaduse muutmine viisil, et sõiduautodelt ei ole võimalik 100 protsenti käibemaksu tagasi küsida on paljudes Euroopa riikides juba kasutusel. «Teatavasti tohib sisendkäibemaksu tagasi küsida juhul, kui kulutus on tehtud maksustatava käibe tarbeks. Sõiduautosid kasutatakse laialdaselt ka erasõitudeks ja seega käibemaksu põhimõtet arvestades ei olegi 100 protsenti sisendkäibemaksu tagasiküsimine põhjendatud,» kirjutab Kindsigo vastuseks Postimehe küsimusele.
Kuna Eesti on valinud maksustamisel põhimõtte, et maks peaks olema ühetaoline, laiapõhjaline ja väheste eranditega, siis selle tulemusena maksustatakse nii odavaid sõiduautosid kui kalleid luksusmaastureid samal põhimõttel. Hetkel kehtivas käibemaksuseaduses on eratarbimine reguleeritud läbi omatarbe maksustamise, mis ilmselgelt on Kindsigo hinnangul ettevõtjale vägagi soodne.
Kindsigo toob näite, kus ettevõttel on sõiduauto, millega lisaks töösõitudele tehakse rohkelt ka erasõite ning tänu sellele autole ei pea töötaja endale isiklikku sõiduvahendit soetama, sest tööandja ehk ettevõtte sõiduauto on tema käsutuses 24/7. Erasõitude osas sõidupäevikut ei peeta, korralikult deklareeritakse erisoodustust maksimaalselt vajalikult ehk 256 eurolt.
Ettevõtte maksukoormus ühes kuus Kindsigo arvutuste kohaselt seega järgmine:ettevõtte tulumaks 68,05 eurot, sotsiaalmaks 106,94 eurot ja käibemaks 42,67 eurot, kokku 217,66 eurot.
Vastutasuks saab ettevõte kõik selle sõiduautoga seotud kulud kanda ettevõtluse kuluks ja küsida kuluarvetelt täies ulatuses ka käibemaksu tagasi. Siit tuleb Kindsigo hinnangul küsimus, kui töötaja ise endale sõiduauto peaks ostma, kas ta saaks hakkama veidi üle 200 eurose kulutusega kui kokku arvestada liising, kütus, kindlustus ja hooldu.