Paljudes ettevõtetes nuputatakse praegu, milliste kingitustega jõulude puhul oma töötajaid tänada. Siin tasub aga olla väga hoolikas, sest vilets või naeruväärne jõulukingitus jääb inimestele meelde aastakümneteks.
Vaata, millised on jõulukingitused, mida ükski töötaja saada ei soovi
Äriinimesed jagavad Inc.comis nõu, mida mitte kinkida oma alluvatele, ülemustele ega töökaaslastele.
Kingitus, mis lausa karjub odavusest. Chicago telereporter David Viggiano räägib, et jõulukingitused on aasta-aastalt muutunud odavamaks. Ta meenutab kümne aasta tagust kingitust, milleks olid küünetangid.
Adina Sweitzer räägib, kuidas kakskümmend aastat tagasi töötas ta ühe ettevõtte heaks, mille omanik kinkis töötajatele jõuludeks 10-dollarilise vautšeri kohalikele spordisündmustele. Trikk oli aga selles, et maksustati ainult need vautšerid, mille töötajad olid lunastanud. 75st ettevõtte töötajast tegi seda vaid kolm, nõnda et firma omanik säästis jõulukingitustelt hulga raha.
Inimesed saavad suurepäraselt aru, et kui ajad on viletsad, siis hoitakse kingitustelt kokku. Aga palju hullem on see, kui ettevõtte juhid loodavad, et äkki nende töötajad ei märka, kui neid jõulude ajal tähele ei panda või unustatakse.
Firmalogodega asjad. Kujutage kingitusena ette teile ilmselgelt suurt jakki, mille seljal on tööandja hiiglaslik logo? Kes sellise asjaga käiks või selle üle rõõmustaks? Tõenäoliselt mitte keegi. Eriti mage on, kui ese on veel töötaja jaoks vales suuruses. See näitab, et kingituste teemaga pole absoluutselt pead murtud, vaid on lihtsalt võetud laoruumist mõned esimesed ettejuhtuvad esemed.
Kas logoga esemete kinkimist võib alati pidada maitsevääratuseks? Loomulikult mitte. Võtmesõnaks on siin asja praktilisus. Ehk et küsi endalt, kas sa ise kannaksid sellist eset, kui selle kingiks saaksid.
Kingitus olgu sõbralik ja sobilik. Võib ju tunduda hea mõte kinkida töökaaslasele pudel veini, aga kui teine käib parasjagu alkoholiravil, siis pole tegemist sõbraliku ega heasoovliku kingitusega.
Kohustusest tehtud kingitus. Ian Aronovich, GovernmentAuctions.org asutaja ja president mäletab, et sai kord töötajalt äärmiselt kummalise jõulukingituse – mingi WC seadme. Ilmselt tundis töötaja lihtsalt kohustust teha ülemusele vastukingitust.
Oludega mittesobiv kingitus. Dan O'Connell töötas reklaami ja avalike suhete firmas, mis ühel aastal koondas 80 protsenti oma töötajatest. Kui kõik see oli tehtud, teatas agentuuri omanik, et sel aastal ei saa keegi boonuseid ja jõulupidu ei toimu. Seejärel tegi ta katse töötajate meeleolu tõsta ning rääkis neile oma abikaasaga Euroopas veedetud puhkusest. «Ta näitas meile 20 minutit oma Pariisi, Rooma jne pilte ning lootis sellega meie tuju tõsta,» meenutab O`Connell.